اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان مرکزی:

3 کالای غیراستاندارد در اراک توقیف شد

مدیرکل استاندارد استان مرکزی از توقیف روغن زیتون رودبارک، رب گوجه فرنگی سالار اندیشه و همچنین توقیف آبلیموی غیراستاندارد و مجعول به نشان استاندارد با نام تجاری دست‌چین خبر داد.

3 کالای غیراستاندارد در اراک توقیف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید سعید میرنظامی مدنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به نامه سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص ممنوعیت توزیع و عرضه روغن زیتون رودبارک با نشان استاندارد جعلی و کیفیت پایین، بازرسان این اداره کل 122 شیشه یک لیتری از این محصول را از فروشگاه‌های سطح شهر اراک جمع‌آوری کردند.

وی ادامه داد: بعد از توقیف محصولات مهلت 10 روزه برای عودت و ارائه مستندات به این اداره‌کل داده می‌شود که در صورت مسامحه نسبت به جمع‌آوری و پلمب محصولات و انبارها اقدام و پرونده به مراجع ذیصلاح قضایی ارسال می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی همچنین از توقیف رب گوجه فرنگی سالار اندیشه خبر داد و بیان داشت: با بازرسی‌های انجام شده از کالاهای سطح بازار مصرف استان، بازرسان این اداره‌کل 12 سطل 5 کیلویی رب گوجه فرنگی با نام تجاری سالار اندیشه را توقیف کردند.

میرنظامی بیان داشت: بسته‌بندی رب گوجه فرنگی در ظروف پلی‌پروپیلن ممنوع و از سوی سازمان ملی استاندارد غیر مجاز اعلام شده است.

وی متذکر شد: بازرسی‌ها از تمامی نمایشگاه‌ها و اصناف ادامه دارد و در صورت مشاهده تخلف، علاوه بر جمع‌آوری و توقیف، متخلفین با تشکیل پرونده‌ به مراجع قضایی ارجاع می‌شوند.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود از کشف و توقیف آبلیموی غیراستاندارد و مجعول به نشان استاندارد با نام تجاری دست‌چین خبر داد و تأکید کرد: با اجرای طرح نظارت بر محصولات عرضه شده در بازار بازرسان این اداره‌کل با 156 آبلیموهای فاقد نشان استاندارد و یا مجعول به نشان استاندارد مواجه شدند.

به گفته وی؛ در این بازرسی تعداد 28 آبلیموی شیشه‌ای، 31 آبلیموی دو و نیم لیتری و 11 آبلیموی یک و نیم لیتری، 11 عدد یک لیتری و 75 عدد نیم لیتری توقیف شد.

میرنظامی تصریح کرد: این آبلیموها با نام‌های تجاری دست‌چین در بازار توزیع شده است.

به گفته وی؛ بازرسی از تمامی نمایشگاه‌ها و اصناف ادامه دارد و شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانند شکایات و یا پیشنهادات را به سامانه تلفنی 1517 و یا سامانه ملی رسیدگی به شکایات استاندارد به آدرس www.isiri.org.ir اعلام کنند و در صورت خرید این گونه محصولات سریعا نسبت به عودت آن اقدام و در صورت عدم تحویل از سوی فروشندگان نسبت به مراجعه به اداره کل استاندارد اقدام کنند.

انتهای پیام/87005/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول