اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان زنجان خبر داد

بازسازی واقعه غدیر در استان زنجان

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: واقعه غدیر با فضاسازی مناسب با این واقعه در استان زنجان بازسازی می‌شود.

بازسازی واقعه غدیر در استان زنجان

حمیدرضا اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای ایام پیش‌رو صورت گرفته است ولی بیشتر تمرکز حوزه هنری استان زنجان بر روی برنامه بازسازی واقعه غدیر متمرکز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازسازی واقعه تاریخی غدیر یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در استان زنجان مطرح شده است، خاطر نشان کرد: با توجه به صبغه تاریخی، بازسازی این واقعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه بازسازی واقعه غدیر طی سال گذشته در 28 استان کشور صورت گرفته است، تصریح کرد: در سال جاری نیز این برنامه در همه استان‌ها اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه بازسازی واقعه غدیر توسط سپاه‌ انصارالمهدی در استان زنجان و با همکاری بنیاد بین‌المللی غدیر و نهادهای مرتبط در استان اجرا می‌شود، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازسازی این رویداد بر عهده حوزه هنری گذاشته شده است.

*بازسازی واقعه غدیر در زنجان

اسماعیلی با بیان اینکه بخش هنری و نمایشی بازسازی واقعه غدیر توسط حوزه هنری استان زنجان صورت می‌گیرد، ادامه داد: از حضور هنرمندان استان برای برگزاری بهتر این برنامه استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: از هنرمندان رشته‌های مختلف گرافیک، نمایش، طراح صحنه، طراح لباس و دکور و از فعالان در هیئت‌های مذهبی نیز برای حضور در برنامه بازسازی واقعه غدیر دعوت شده است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه جلسات فشرده‌ای با اندیشمندان استان زنجان در راستای محتوای برنامه مورد نظر تشکیل شده است، افزود: از نظریات این اندیشمندان استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نگارش بازسازی واقعه غدیر در چند بخش مختلف آغاز شده است، تصریح کرد: با توجه به تعامل خوب هنرمندان و انسجام و برنامه‌ریزی مناسب یک کار هنری و محتوایی خوبی تولید می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی زمان دقیقی برای بازسازی واقعه غدیر تعیین نشده است، افزود: در مجموع این برنامه در دهه ولایت اجرا خواهد شد.

*اجرای برنامه بازسازی واقعه غدیر در کوه «گرده داغ» زنجان

وی با اشاره به اینکه مکان‌یابی‌های لازم برای اجرای برنامه صورت گرفته است، ادامه داد: این برنامه در مسیر پایین کوه و در ضلع شمالی کوه «گرده داغ» اجرا می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه محل استقرار تماشاچی‌ها در اجرای نمایش واقعه غدیر دامنه کوه در نظر گرفته شده است، اذعان داشت: راحتی تماشاچیان در این برنامه مورد توجه برنامه‌ریزان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تاریخی بودن واقعه، فضا و مکان باید متناسب با آن در نظر گرفته شود، اضافه کرد: در مجموع این برنامه به مدت سه روز در استان زنجان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/73006/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول