اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خبر داد

توسعه پارک‌های جنگلی در زنجان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از توسعه پارک‌های جنگلی در استان زنجان خبر داد.

توسعه پارک‌های جنگلی در زنجان

بهمن اسکندری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: در سال جاری یکی از برنامه‌های تدوین شده ایجاد پارک جنگلی در سطح استان است.

وی به طرح توسعه پارک‌های جنگلی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در مرحله شناسایی اراضی مناسب برای ایجاد پارک جنگلی هستیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان توسعه پارک جنگلی را نیازمند تامین زیر ساخت‌های لازم دانست و تاکید کرد: باید زیر ساخت‌های لازم برای ایجاد پارک جنگلی مورد توجه باشد.

وی تامین آب را یکی از اولویت‌های مهم در ایجاد پارک جنگلی عنوان  کرد و افزود: گرفتن مجوز برای تامین آب و ایجاد شرایط مناسب برای وجود آب در پارک جنگلی ضروری است.

اسکندری توجه به اشرافیت پارک جنگلی را نیز مهم برشمرد و تاکید کرد: باید این موضوع نیز در کارهای مطالعاتی مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان دسترسی در پارک جنگلی را از دیگر مولفه‌های مهم مطالعاتی عنوان کرد و اظهار داشت: در مطالعات در دست اقدام توجه به دسترسی‌ها باید مورد دقت و توجه باشد.

وی با بیان اینکه باد ورودی و خروجی در پارک جنگلی نیز مورد توجه باشد، افزود: ورودی و خروجی‌ها در پارک جنگلی با جنگل‌کاری کاملا متفاوت است.

اسکندری به مرحله کارشناسی طرح اشاره کرد و گفت: در مرحله کار شناسایی طرح چند منطقه برای ساخت و ایجاد پارک جنگلی مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه در صورت جمع‌بندی مطالعات، عملیات طرح آغاز خواهد شد، افزود: بعد از اتمام کارهای کارشناسی نسبت به آغاز عملیات اجرایی اقدام می‌شود.

وی از احتمال عملیاتی نشدن طرح در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: عملیاتی شدن طرح منوط به وجود اعتبارات کافی و فراهم بودن شرایط مورد نیاز برای آغاز عملیات خواهد بود.

اسکندری شناسایی خاک و الگوی کشت در این طرح را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: شناسایی خاک و الگوی کشت در اجرای عملیات این طرح باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه شناسایی خاک و الگوی کشت از مراحل اولیه اقدام عملیاتی خواهد بود، اظهار داشت: این موارد باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد.

وی آزمایش آب را نیز از دیگر اقدامات مهم در مراحل بعدی دانست و خاطر نشان کرد: این مرحله نیز بعد از انجام اقدامات لازم در مورد شناسایی خاک و الگوی کشت صورت می گیرد.

اسکندری درخت‌کاری را مرحله نهایی بعد از انجام این فعالیت‌ها ذکر کرد و یادآور شد: همه مراحل باید با دقت و کار کارشناسی اصولی و درست انجام شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از وجود محدودیت‌های در اعتبارات اجرایی خبر داد و اظهار داشت: در صورت تامین منابع مالی طرح‌های در دست اقدام سرعت اجرایی بیشتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود فاز مطالعاتی طرح در سال جاری به اتمام برسد، افزود: با توجه به محدودیت‎های اعتباری همه تلاش‌ها برای اتمام فاز مطالعاتی طرح صورت می‌گیرد.

اسکندری مرحله کشت را در پارک جنگلی یادآور شد و گفت: در صورت اتمام فاز مطالعات در سال آینده نسبت به اجرایی کردن مراحل کشت در این طرح اقدام می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه قول‌های برای تامین اعتبار این طرح داده شده است، افزود: ازمحل اعتباری حوادث برای تامین اعتبار صحبت‌های صورت گرفته است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تامین اعتبارات مورد نیاز برای این طرح، خاطر نشان کرد: با تامین اعتبار مناسب نسبت به اجرای اصولی و مناسب پروژه‌ها در زمان‌بندی مناسب اقدام می‌شود.

انتهای پیام/73007/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول