اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان:

41 درصد مددجویان کمیته امداد استان زنجان سالمند هستند

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان گفت: 41 درصد مددجویان کمیته امداد استان زنجان سالمند هستند.

41 درصد مددجویان کمیته امداد استان زنجان سالمند هستند

کمال حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طبق سرشماری‌های انجام شده در سال 90، قریب به هشت درصد جمعیت کشور ار سالمندان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه 36 درصد از سالمندان در شهرها و 63 درصد در روستاها ساکن هستند، اضافه کرد: با بررسی به عمل آمده هفت درصد از سالمندان به صورت انفرادی زندگی می‌کنند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان همچنین تعداد سالمندان زیر پوشش کمیته امداد را تا پایان سال گذشته 652 هزار و 151 خانوار با جمعیت بالغ بر یک میلیون و 282 هزار و 863 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد سالمند 913 هزار و 466 نفر مرد و 369 هزار و 397 نفر زن هستند.

وی در ادامه تعداد سالمندان زیر پوشش کمیته امداد استان زنجان را 18 هزار و 804 نفر عنوان کرد و اذعان داشت: این تعداد 41 درصد از جمعیت زیر پوشش کمیته امداد استان را شامل می‌شود.

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های کمیته امداد استان در راستای حمایت از سالمندان این نهاد اشاره داشت و افزود: سالانه برنامه‌های مختلفی با هدف ارتقای سطح سلامت جسمانی سالمندان در استان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به برخی از تفاهم‌نامه‌های منعقده با دستگاه‌های اجرایی استان تصریح کرد: این تفاهم‌نامه‌ها با هدف افزایش نشاط و شادابی جامعه هدف و همچنین ارائه خدمات بهتر به آنها منعقد شده است.

گفتنی است، امسال مراسم تکریم از سالمندان نمونه کشوری در مجتمع فرهنگی و اداری ولایت کمیته امداد کشور در تاریخ 9 مهر ماه برگزار می‌شود.

گفتنی است، رشته‌های شغلی که طرح‌های اشتغال‌زایی در قالب آن‌ها اجرا می‌شود، عبارت اند طرح‌های کشاورزی، دامداری، دامپروری، مشاغل خانگی و ... از زمینه‌های شغلی است که در قالب آن طرح‌های اشتغال‌زایی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/73005/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول