اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

90 درصد مدارس استان اردبیل تک‌شیفته است

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در سال تحصیلی جدید 90 درصد مدارس استان اردبیل به صورت تک‌شیفته اداره می‌شود.

90 درصد مدارس استان اردبیل تک‌شیفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر اردبیل در جمع نمازگزاران این شهر، اظهار داشت: توفیقات حاصل شده در سال‌های اخیر شاخص و ممتاز بوده به طوری که ما موفق شدیم در سال تحصیلی گذشته در اکثر این شاخص‌ها در سطح کشور رتبه یک تا پنجم را به دست آوریم.

وی یکی از این شاخص‌ها را مربوط به پوشش تحصیلی به ویژه انسداد بی‌سوادی در مقطع ابتدائی خواند و اضافه کرد: استان اردبیل با شاخص 99.7 درصد در پوشش تحصیلی دوره ابتدایی توانست رتبه دوم کشور را به دست آورد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ما با این موفقیت در حقیقت جلوی بی‌سوادی را گرفته و موفق شدیم در مقطع ابتدائی به پوشش مناسب تحصیلی دست پیدا کنیم.

محمودزاده بیان داشت: در مقطع اول ابتدائی رتبه استان در پوشش کامل تحصیلی پنجم، دوم ابتدائی رتبه اول، سوم ابتدائی رتبه اول، چهارم ابتدائی رتبه اول و پنجم ابتدائی نیز رتبه هشتم کشوری است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مسئولان استانی جایگاه استان در کنکور و ارتقای آن بوده به طوری که در حال حاضر ما صاحب رتبه دوازدهم کشور هستیم و امیدواریم در کنکور سال 92 نیز بتوانیم بعد از اعلام نتایج سازمان سنجش جایگاه‌مان را ارتقا دهیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: به نظر می‌رسد با کسب رتبه زیر 100 توسط پنج دانش‌آموز استان بتوانیم جایگاه‌مان را ارتقا داده و به وضعیت مطلوب‌تری برسیم.

محمودزاده ابراز داشت: البته در این موضوع دخالت‌های بیرونی و برخی نگرش‌های سیاسی و تنگ‌نظرانه و تنگناهای مالی کار را سخت کرده است که انتظار می‌رود با حل این مشکلات بخش عظیمی از نارسائی‌ها برطرف شود.

وی در خصوص هوشمندسازی مدارس و همچنین تولید محتوا و مسایل تربیتی و فرهنگی نیز گفت: ما در 25 موضوع رتبه اول تا سوم کشوری را به دست آوردیم.

انتهای پیام/62001/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول