اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کردستان:

اعتبارات دولتی برای ساخت مدارس کافی نیست

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کردستان گفت: اعتبارات دولتی برای ساخت و مقاوم سازی مدارس بسیار کم است و این مهم ضرورت ورود بیشترین خیرین را دوچندان کرده است.

اعتبارات دولتی برای ساخت مدارس کافی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ابراهیم حسامی بعد از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از مدرسه 9 کلاسه شهدای بانک ملی سنندج، با بیان اینکه اعتبارات دولتی پاسخگوی ساخت و مقاوم‌سازی مدارس نیست، اظهار کرد: تحقق اهداف در این حوزه نیازمند تلاش همه مسئولان و ورود بیش از پیش خیرین دارد.

وی نقش خیرین مدرسه‌ساز در توسعه فضاهای آموزشی در سطح کشور به ویژه نقاط محروم را حائز اهمیت دانست و گفت:  خیرین با ورود به این حوزه نقش مهمی در توسعه و رشد علم در نظام جمهوری اسلامی ایران دارند.

وی از توسعه‌ دانش به عنوان یکی از شاخصه‌های مهم نظام اسلامی ایران نام برد و افزود: ‌توسعه فضاهای آموزشی و ریشه‌کنی بی‌سوادی بعد از پیروزی انقلاب در ایران با شتاب قابل توجهی دنبال شده است.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌مندی دانش‌آموزان در سراسر کشور به ویژه در نقاط محروم و دور افتاده از امکانات آموزشی مطلوب تنها در سایه تلاش مسئولان و توجه بیش از پیش خیران مدرسه‌‌ساز محقق می‌شود.

حسامی اظهار داشت: امیدواریم با همکاری و تعامل بخش دولتی و خیرین مدرسه‌ساز در آینده نزدیک شاهد احداث مدارس در دورترین روستاهای کردستان باشیم.

وی گفت: احداث مدارس با توجه به اهمیت و جایگاه آن توسعه همه‌جانبه کردستان را به دنبال دارد.

حسامی یادآور شد: ساخت فضاهای آموزشی استاندارد توسط خیرین مدرسه‌ساز و بخش دولتی یکی از برنامه‌های دولت است که با هدف ارتقای شاخص‌های آموزشی در کشور صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در کردستان که با مشکلات بیشتری در بحث فضاهای آموزشی استاندارد روبه‌رو است تلاش بیشتر خیرین مدرسه‌ساز نیاز است.

استاندار کردستان نیز در این مراسم گفت: احداث این مدرسه توسط بانک ملی یک اقدام قابل تحسین است که امیدواریم چنین حرکت‌هایی در این استان استمرار داشته باشد.

علیرضا شهبازی افزود: هزینه کردن اعتبارات در حوزه مدرسه‌سازی سرمایه‌گذاری است و نقش خیرین در زمینه ایجاد فضاهای آموزشی به عنوان یک سرمایه‌گذاری اثرگذار، پررنگ است.

وی خاطرنشان کرد: در سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان 16 پروژه مدرسه‌سازی توسط بنیاد برکت شروع شد که عملیات اجرایی احداث 4 پروژه دیگر مدرسه‌سازی آغاز می‌شود.

گفتنی است؛ مدرسه 9 کلاسه شهدای بانک ملی سنندج با زیربنای آموزشی یک‌هزار و 268 متر مربع، یک‌هزار و 500 متر مربع محوطه سازی،12 چشمه بهداشتی، 50 متر مربع سرایداری، 180 متر دیوار کشی و 9 کلاس درس و 7 اتاق غیر درسی به مناسبت هشتاد و پنجمین سالروز تاسیس بانک ملی ایران با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی بهره‌برداری شد.

برای احداث این مدرسه 810 میلیون تومان هزینه شده است که 200 میلیون تومان آن توسط بانک ملی و 610 میلیون تومان آن از بخش دولتی تامین شده است.

انتهای پیام/79002/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول