اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آغاز سال ‌تحصیلی جدید

42 هزار دانش‌آموز مرندی راهی مدارس می‌شوند

معاون مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: با آغاز سال ‌تحصیلی جدید 42 هزار دانش‌آموز پسر و دختر مرندی در مقاطع مختلف تحصیلی راهی مدارس خواهند شد.

42 هزار دانش‌آموز مرندی راهی مدارس می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، قاسمعلی زحمتیار ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران مرند از آمادگی کامل این مرکز اداری برای اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی و نیز تربیتی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و اظهار داشت: با آغاز سال‌ تحصیلی جدید 42 هزار دانش‌آموز پسر و دختر مرندی در مقاطع مختلف تحصیلی روانه مدارس خواهند شد.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل پروژه مهر سال تحصیلی 93ـ‌92‌ افزود: هدف از اجرای پروژه مهر ایجاد تحولی نوین در نگرش است به طوری که دانش‌آموزان برای ورود به مدرسه لحظه‌شماری کنند و خاطره روز اول مهر در اذهان آنان به عنوان یک خاطره خوش باقی بماند.

زحمتیار به فعالیت‌ ستاد پروژه مهر 92 اشاره کرد و گفت: این ستاد به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی تمام فعالیت‌ها و تمهید مقدمات بازگشایی مدارس بر اساس پنج محور سازماندهی، تعمیر و تجهیز، توجیه و تبلیغ، تأیید صلاحیت، نظارت و ارزیابی تشکیل می‌‌شود و تا پانزدهم مهرماه فعال خواهد بود.

معاون مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی یادآور شد: ثبت نام از دانش‌آموزان این شهرستان ویژه به صورت اینترنتی انجام پذیرفته است که تا به امروز بیش از 83 درصد دانش‌آموزان واجد شرایط منطقه در مدارس مربوطه ثبت نام و جذب شده‌اند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان ویژه مرند همچنین از بازسازی و نوسازی دو واحد آموزشی 18 کلاسه توسط اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان در شهرستان مرند را از دیگر مصوبات شورای آموزش و پرورش ذکر کرد و افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی 40 کلاس درس با اعتبار بالغ بر 20 میلیارد ریال توسط خیران و دولت به فضای آموزشی این شهرستان افزوده حواهد شد و دانش‌آموزان منطقه در 500 واحد آموزشی سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید 80 نفر نیروی جدید وارد و تعداد 30 نفر بازنشسته خواهیم داشت که 25 درصد بازنشستگی افراد زودتر از موعد بوده است.

زحمتیار ابراز داشت: تاکنون بیش از 300 کلاس آموزشی در مدارس مرند هوشمند سازی شده و دو مدرسه شاهد و تیزهوشان نیز تا آخر امسال به سیستم سامانه هوشمند سازی مجهز خواهند شد.

وی متذکر شد: طبق مصوبه وزارت آموزش و پرورش و اجرایی کردن دولت در شیفت صبح کردن کلیه مدارس، در حال حاضر 80 درصد مدارس شهر مرند از این طرح بهره‌مند هستند و در تمام روستاها به صورت شیفت صبح کردن در مدارس اداره می‌شوند.

انتهای پیام/‌‌60001/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول