اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل:

کارگروه خشکسالی فعال شود

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ضرورت فعال شدن کارگروه خشکسالی را در استان اردبیل یادآور شد و گفت: در این کارگروه باید جنبه‌های مختلف پیشگیری مد نظر قرار گیرد.

کارگروه خشکسالی فعال شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهمن کمانگر عصر امروز در جلسه شورای مدیریت بحران استان اردبیل با یادآوری اینکه امسال نیز پیش‌بینی می‌شود برخی از تنش‌های ناشی از خشکسالی در مناطق مختلف نمود پیدا کند، اظهار داشت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه‌های مرتبط قرار است در سال زراعی پیش رو فعالیت این کارگروه به صورت جدی دنبال شود.

وی با بیان اینکه خشکسالی سال‌هاست که آسیب‌ها و نگرانی‌هایی را به همراه داشته است، تصریح کرد: ما در مقایسه بارندگی‌های امسال در قیاس با دوره‌های آماری بلند مدت شاهد کاهش 14 درصدی بارش‌ها هستیم.

کمانگر خاطرنشان کرد: در قیاس با سال گذشته میزان بارندگی‌ها 33 درصد کاهش یافته که این خود زنگ خطر را برای همه مسئولان به صدا درآورده تا بیشتر مراقبت‌ها صورت بگیرد.

این مسئول با یادآوری اینکه در 5.5 ماه امسال بیش از 276 میلی‌متر بارش در استان اتفاق افتاده است، اضافه کرد: این میزان بارش در قیاس با سال گذشته کاهش چشمگیر 33 درصدی را نشان می‌دهد.

وی میزان بارش در مناطق شمالی استان را نزدیک به 300 میلی‌متر اعلام کرد و ادامه داد: این میزان بارش در بلند مدت سه درصد و در قیاس با سال گذشته 30 درصد افت نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان یادآور شد: ‌در مناطق جنوبی وضعیت به مراتب بدتر بوده به طوری که با کمتر از 220 میلی‌متر بارش به طور متوسط 42 درصد کاهش بارندگی‌ها را نسبت به سال قبل و 35 درصد را نسبت به دوره آماری شاهد و ناظر هستیم.

کمانگر به کاهش 10 درصدی بارندگی‌ها در دوره آماری بلند مدت در اردبیل و مناطق مرکزی این استان اشاره کرد و گفت: در مناطق مرکزی نیز حدود 280 میلیمتر بارش اتفاق افتاده که در قیاس با سال گذشته 30 درصد کاهش را شاهد بودیم.

وی افزود: بیشترین گروه‌هایی که از این بابت خسارت دیدند کشاورزان، زارعان و دامداران هستند که با تنگناها و مشکلات متعدد روبه‌رو هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه معاون امور عمرانی استاندار اردبیل نیز ضرورت اعمال رفتارهای پیشگیرانه را در کاهش آسیب‌های ناشی از آتش‌سوزی‌های جنگلی و مراتع را یادآور شد و تصریح کرد: ‌اطلاع‌رسانی در مورد مقابله با حوادث و بلایا از جمله سیل و زلزله می‌تواند در جلوگیری از وارد آمدن خسارت تأثیرگذار باشد.

کمال‌الدین میرجعفریان با تاکید بر تلاش دستگاه‌های مختلف اجرایی در راستای جلوگیری از خسارت بلایای طبیعی اقدامات پیشگیرانه و تجهیز دستگاه‌های لازم را در کاهش حوادث و سوانح بسیار ضروری اعلام کرد.

وی وجود ظرفیت‌های مهم گردشگری را خاطرنشان کرد و ادامه داد: با یک مدیریت مناسب می‌توان جلوی آتش‌سوزی‌ها و خسارت وارد آمده به محیط‌های طبیعی را گرفت.

میرجعفریان با تاکید بر آغاز فصل سرما ضرورت ذخیره‌سازی سوخت را به مسئولان و متولیان یادآور شد و خاطر نشان کرد: امیدواریم این مهم با مشارکت دستگاه‌های دخیل نظیر شرکت نفت و گاز مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول در پایان توجه ستاد مدیریت استان به حوادث احتمالی پیش رو از جمله سیل، زلزله و آتش‌سوزی جنگل‌ها را یادآور شد و اضافه کرد: در آتش‌سوزی‌های اخیر جنگل‌های اصلاندوز و خلخال، مدیریت بحران مناسب سبب کنترل حوادث ناگوار آن شده است.

انتهای پیام/62001/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول