اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان خبر داد

بارش باران و کاهش محسوس دما از فردا در گلستان

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: براساس اطلاعیه هواشناسی استان و سازمان مدیریت بحران کشور استان، از فردا چهارشنبه تا اواخر هفته، شاهد بارش باران و کاهش نسبی دما تا میزان پنج درجه خواهد بود.

بارش باران و کاهش محسوس دما از فردا در گلستان

قاسم سمیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: با تداوم بارش، احتمال آبگرفتگی معابر و وقوع سیلاب در برخی از مناطق استان تا جمعه این هفته دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: کاهش نسبی دما، بارش‌های رگباری موقت، رعد و برق و وزش باد از پیامدهای این وضعیت جوی ناپایدار است.

خروج سامانه ناپایدار هواشناسی از روز جمعه هفته جاری

سمیعی اضافه کرد: طی این مدت دریا مواج خواهد شد و سواحل شمالی برای شنا مناسب نخواهد بود.

این مسئول گلستانی با اشاره به آخرین وضعیت هواشناسی استان اذعان داشت: بر اساس گزارش‌های دریافتی، از جمعه این هفته با خروج سامانه جوی، هوای استان با کاهش ابر و افزایش دما، به آسمانی صاف تا قسمتی ابری تغییر وضعیت خواهد داد.

سمیعی ادامه داد: میانگین دمای هوای استان امروز بین 21 تا 31 درجه سانتی‌گراد بود که هم‌اکنون نیز این شرایط دمایی در استان رو به کاهش است.

وی متذکر شد: دمای اکنون گرگان 26 درجه سانتی‌گراد است که این شرایط دمایی از فردا کاهش خواهد یافت.

آماده‌باش به دستگاه‌های عملیاتی استان گلستان

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر آمادگی همه دستگاههای اجرایی استان برای مواجهه با حوادث احتمالی افزود: طی اخطاریه‌ای از طریق نمابر و پیامک به اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران، فرمانداران و شهرداران تابعه استان اعلام شد ضمن آماده‌باش از آمادگی لازم برای مدیریت حوادث احتمالی برخوردار باشند.

سمیعی تصریح کرد: انتظار می‌رود با توجه به هماهنگی و تعامل مناسبی که بین دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان جریان دارد مشکلی در این شرایط به وجود نیاید.‌

اعلام  به موقع هشدارهای جوی از صدا و سیمای گلستان

وی با اشاره به آغاز شهریور ماه خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته اواخر تابستان، وقوع سیلاب‌های متعدد لطمات مالی و جانی بسیاری به شهروندان گلستانی وارد کرده بود که خوشبختانه تاکنون مشکلی از این بابت نداشته‌ایم.

سمیعی ادامه داد: با هوشیاری و تعامل دستگاههای اجرایی استان و مردم و اعلام به موقع اطلاعیه و اخطاریه‌های هواشناسی از سوی رسانه‌ها به ویژه صدا و سیمای استانی می‌توان از بروز خسارات سنگین ناشی از سیلاب‌های احتمالی به تاسیسات زیربنایی و اماکن مسکونی جلوگیری کرد و از تاثیرات مخرب آن کاست.

گلستانی ها به هشدارهای هواشناسی توجه کنند

وی بر توجه مردم به اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های صادره از سوی هواشناسی استان و کشور تاکید کرد و افزود: بی‌توجهی به این اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌ها ممکن است نتایج دردناکی در پی داشته باشد.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هرساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی است.

انتهای پیام/83002/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول