اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست منابع طبیعی دامغان خبر داد

خسارت 13 میلیارد ریالی خشکسالی به مراتع دامغان

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از خسارت 13 میلیارد ریالی خشکسالی به مراتع شهرستان دامغان خبر داد.

خسارت 13 میلیارد ریالی خشکسالی به مراتع دامغان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، احمدعلی بهاور ضمن اشاره به کاهش شدید بارندگی طی سال جاری در سطح کشور و این شهرستان گفت: این امر موجب کاهش تولید و بروز 13 میلیارد ریال خسارت به مراتع این شهرستان شده است.

وی در جلسه مدیریت بحران شهرستان دامغان در محل فرمانداری این شهرستان با اشاره به وقوع خسارت 13 میلیارد ریالی خشکسالی به مراتع شهرستان دامغان اظهار داشت: این امر جدای از میزان خسارت زیست‏‌محیطی، باعث افزایش فرسایش خاک نیز شده است.

وی خاطرنشان ساخت: سطح کل مراتع شهرستان دامغان 543 هزار هکتار است که از این میزان، 190 هزار هکتار را مراتع ییلاقی و 353 هزار هکتار دیگر را مراتع قشلاقی تشکیل می‏‌دهد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان تصریح کرد: میزان خسارت وارده به مراتع ییلاقی شهرستان دامغان بر اثر خشکسالی حدود 20 تا 40 درصد برآورد شده است.

بهاور همچنین به میزان خسارت وارده بر اثر خشکسالی در مراتع قشلاقی پرداخت و اظهار داشت: خسارت برآورد شده از سوی کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان در اثر خشکسالی در مراتع قشلاقی حدود 75 درصد است.

وی گفت: امیدواریم با اختصاص اعتبارات لازم از محل اعتبارات مدیریت بحران و خشکسالی بتوانیم خسارت‏‌های وارده را جبران کنیم و در جهت تقویت مراتع در ییلاق و قشلاق بیش از گذشته گام برداریم.

اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان یکی از دستگاه‏‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه شهرستان دامغان است که در این جلسات حضوری فعال دارد.

انتهای پیام/2249/ک/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول