اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان خبر داد

اختصاص اعتبار 50 میلیارد ریالی برای خشکسالی‌های اصفهان

استاندار اصفهان با بیان اینکه در روزهای پایانی سمت استانداری خود همچنان پیگیر مشکل خشکسالی و آب در استان اصفهان هستند گفت: 50 میلیارد ریال اعتبار برای خشکسالی استان اصفهان اخیراً تخصیص یافته است.

اختصاص اعتبار 50 میلیارد ریالی برای خشکسالی‌های اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان علیرضا ذاکراصفهانی صبح امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران که در محل دهکده تفریحی شادگان برگزار شد اظهار داشت: در طول چهار سال تلاش خود برای حفظ وضع موجود برای وضعیت کم‌آبی و خشکسالی تلاش زیادی کردیم، اما از لحاظ کمی و کیفی سعی شده این فاصله زیاد نشود و وضعیت کم آبی اصفهان حداقل تثبیت شود.

وی افزود: در طول این چهار سال خدمت خود در حوزه استان‌های اصفهان در حوزه نرم‌افزاری کارهای کلانی انجام شد چنانچه در شهرستانی همچون مبارکه 17 پروژه مهم در هفته دولت بهره‌برداری شد و این در حالی است که تا 30 سال آینده زیر ساخت‌های خوبی در این شهرستان فراهم شده است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: شهرها زیباشهر، دیزیچه و کرکوند این سه شهر صاحب شهرداری شدند و توانستند ساختمان شهرداری را قابل توجهی را ساخته و نیز در امر زیر ساخت‌های شهری اقدامات خوبی را انجام دهند.

این مسئول با بیان اینکه فعالیت‌های این استان بسیار به چشم می‌آید ادامه داد: پیشرفت‌های خوبی در حوزه نرم افزاری در استان انجام می‌گرفته و نیز فرهنگ سازی درامر موضوع صنایع دستی، گردشگری انجام دادیم و در عرصه تصمیم‌سازی اقدامات خوبی در زمینه زیر ساخت‌ها انجام گرفته است.

ذاکراصفهانی با بیان اینکه با همین نگاه ویژه به استان بیش از 200 عضو هیئت علمی دانشگاهی با استانداری تعامل تنگاتنگ دارند گفت: قشر نخبه استان در فعالیت‌های راهبردی استان در خط مقدم هستند.

وی گفت: در طول این مدت جایگاه معاونت برنامه‌ریزی استان را ارتقا دادیم و شورای برنامه‌ریزی آنچه را که در مأموریت استان در امور بالادستی و راهبردی استان انجام می‌گرفت را با نظر قشر فرهیخته تصمیم‌گیری کرد.

این مسئول همچنین به مشارکت 180 دانشگاهی در زمینه امور راهبردی استان ادامه داد: در حوزه سخت افزار با حفظ وضع موجود انجام دادیم، اما در زمینه نرم افزار امروز هیچ بحثی نیست که نسبت به سال 84 عقب افتاده و نیز در همه زمینه‌ها پیشرفت داشتیم.

استاندار اصفهان در ادامه صحبت‌های خود به تعداد واحدهای ایجاد شده مسکن در طی 30 سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال 57 تعداد واحدهای ساخته شده در استان اصفهان صفر باب و در سال 84 سه هزار و 519 باب و در سال 91، 145 هزار باب بوده است که 4 هزار و 20 درصد رشد در بخش مسکن رخ داده است.

وی در ادامه ابراز داشت: همچنین 82 درصد در شبکه‌گذاری گاز استان پیشرفت داشته‌ایم.

ذاکراصفهانی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه نگاه شما به استان اصفهان چه بود و اکنون چگونه است پاسخ داد: از ابتدای پذیرش سمت استانداری اصفهانی فکرهای زیادی در حوزه فرهنگ و هنر در استان داشته‌ام اما به مورد مطلوب خود نرسیده‌ام و اگر نمره مطلوب 20 را برای خود در نظر گرفته‌ام هر چند در این زمینه نمره خوبی گرفته‌ام اما 20 نشده‌ام.

این مسئول گفت: البته در این زمینه  مشکلاتی در زمینه نیروی انسانی در زمینه مدیریت در بخش مادی و اعتباری احساس شد، اما با این حال بیش از 50 کارگروه و شورا در استان برای فعالیت‌های مهم زیر نظر استانداری فعالیت داشته‌اند.

استاندار اصفهان در پاسخ به دیگر سئوال خبرنگاران در خصوص اینکه چرا خبرنگاران از امکانات دهکده فرهنگی - تفریحی ساحلی چادگان بی‌نصیب هستند گفت: با سازمان عمران زاینده رود مذاکره می‌کنیم تا در این خصوص ویلاها و یا کمپ‌هایی را تهیه و نیز امکاناتی را در خصوص در اختیار گذاشتن ویلاهای چادگان برای خانواده خبرنگاران در اختیار قرار دهند.

وی در خصوص معضل بزرگ آب استان اصفهان و مطالبات مردم اصفهان و نیز کمی و کاستی‌هایی که از سوی برخی از نمایندگان استان اصفهان صورت گرفته افزود: با اینکه در روزهای آخر دولت دهم استاندار اصفهان هستم، اما همچنان پیگیر مسئله آب اصفهان هستم و در این راستا هفته گذشته و نیز در این هفته دو جلسه مذاکره چند ساعته با معاون اول رئیس جمهور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزارت کشور در خصوص مسئله آب و نیز خشکسالی اصفهان داشتم که در نهایت در این خصوص 50 میلیارد ریال برای خشکسالی اصفهان تخصیص پیدا کرد.

گفتنی است این نشست خبری همچنان با حضور استاندار و معاونان استاندار اصفهان در حال برگزاری است و اخبار این نشست متعاقباً اعلام می‌شود.

انتهای پیام/‌63012/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول