اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی خانه کشاورز هرمزگان:

خشکسالی عمق چاه‌ها را به 200 متر رسانده است

دبیر اجرایی خانه کشاورز استان هرمزگان گفت: از آغاز خشکسالی در سال 71 تاکنون، عمق چاه‌های کشاورزی در بندرعباس از 20 متر به 200 متر رسیده است.

خشکسالی عمق چاه‌ها را به 200 متر رسانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابوطالب جوادی ظهر امروز در جمع اعضای خانه کشاورز با بیان اینکه میزان شوری آب نیز در طول این سال‌ها از یک هزار به هفت هزار رسیده تصریح کرد: جدیت و علاقه‌مندی به سنت آبا و اجدادی و جلوگیری از حاشیه نشینی باعث شد کشاورزان دست از کار و تولید بر ندارند.

وی افزود: کشاورزان با چنین وضعیتی محصول تولید می‌کنند اما دولت دست آنها را نمی‌گیرد و بانک‌ها از آنها سود 20 درصد طلب می‌کند، بدهی‌های ما را به اجرا می‌گذارد و املاک و خانه‌های ما را حراج می‌کند، آیا این اجر و ثواب است کف دست کشاورز پینه بسته می‌گذارند.

دبیر اجرایی خانه کشاورز استان هرمزگان تصریح کرد: ما به بانک‌های عامل و مدیران آن به کرات گفته‌ایم که مگر شما از نداشتن سپرده نم‌ نالید. سود و جریمه تاخیر کشاورزان را ببخشید و درجا اصل وام را دریافت کنید.

جوادی تأکید کرد: من به عنوان مسئول خانه کشاورز در استان این مسئله را متعهد می‌شوم و قول می‌دهم که در صورت همکاری بانک‌ها اصل وام توسط کشاورزان پرداخت شود.

وی با بیان اینکه خانه کشاورز نه تنها حقوق کشاورزان را پیگیری می‌کند بلکه به عنوان خانه روستائیان تلقی می‌شود، متذکر شد: در سال‌های گذشته تشکل‌های بی خاصیتی در مقابل خانه کشاورز تاسیس شد که بانی آن آقای خلیلیان وزیر وقت جهاد کشاورزی بود.

جوادی یادآور شد: این تشکل کشاورزان را مجبور می‌کند سالیانه 29 هزار تومان به عنوان حق عضویت پرداخت کنند، بانک کشاورزری هم نامه زده است کسی که عضو این تشکل نباشد به او وام پرداخت نمی‌کند.

دبیر اجرایی خانه کشاورز ادامه داد: جهاد کشاورزی هم بخشنامه می‌کند که کشاورزی که دارای پروانه این تشکل نباشد، حق دریافت وام، نهاده، کود و سم را ندارد.

جوادی با بیان اینکه حق عضویت در خانه کشاورز سالیانه هزار تومان است، ابراز داشت: این در حالی است که این خانه برای حفظ استقلال خود و دفاع از حقوق کشاورزان هیچ گونه کمکی از دولت دریافت نمی‌کند.

وی از وزیر جهاد کشاورزی درخواست کرد که خرید تضمینی محصولات کشاورزی با قیمت حاکم بر بازار تنظیم شود.

جوادی همچنین به بیماری جاروی جادوگر در باغهای لیمو ترش استان اشاره کرد و بیان داشت: تولید لیموترش در استان به 210 هزار تن هم رسید و اگر این بیماری پنج سال دیگر مخل تولید نمی‌شد به دلیل 20 هزار هکتار سطح زیر کشت جدید، تولید این محصول از یک میلیون و 500 هزار تن هم تجاوز می‌کرد، در حالی که این رقم هم اکنون به زیر 80 هزار تن رسده است و تاکنون خسارت‌های وارد شده در این بخش نیز به هیچ عنوان جبران نشده است.

وی از دولت خواست خانه کشاورز را به عنوان مغز متفکر بخش کشاورزی بپذیرد.

جوادی در پایان اضافه کرد: در صورتی که کشاورزان از هم حمایت کنند جلوی اقداماتی که به ضرر آنان باشد می‌ایستند و در انتصاب مدیرانی که با بخش کشاورزی مرتبط هستند از آنان نظرخواهی خواهد شد.

انتهای پیام/88001/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول