اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حفاظت محیط زیست اصفهان:

نبود مدیریت یکپارچه آب سبب خشکسالی گاوخونی شده است

معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: نبود مدیریت یکپارچه آب در استان از مهم‌ترین دلایل خشک شدن تالاب بین‌المللی گاوخونی به شمار می‌رود.

نبود مدیریت یکپارچه آب  سبب خشکسالی گاوخونی شده است

مهدی انصاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه از 10 سال گذشته تاکنون تالاب بین‌المللی گاوخونی به دنبال خشکسالی‌های حاکم شده بر استان خشک شده است، اظهار کرد: طی این سال‌ها آبی وارد این تالاب نشده و وضعیت اقلیم و اکوسیستم این تالاب دگرگون شده است.

وی به مهم‌ترین نیاز احیای تالاب گاوخونی اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: طی سال‌های گذشته حق‌آبه زیست محیطی تالاب گاوخونی رعایت نشده است و تأمین آب به عنوان نخستین و مهم‌ترین نیاز این تالاب محسوب می‌شود.

معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با تأکید بر اینکه حق‌آبه زیست محیطی تالاب گاوخونی باید رعایت شود، تصریح کرد: حفاظت محیط زیست استان به منظور احیای تالاب گاوخونی، مطالعات نیاز‌های آبی این تالاب را انجام داده است.

وی به حق‌آبه مورد نیاز برای احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی اشاره کرد و افزود: تالاب گاوخونی برای احیای به حداقل سه متر مکعب در ثانیه آب نیاز دارد و برای رعایت حق‌آبه زیست محیطی این تالاب باید مدیریت یکپارچه برای زاینده‌رود در نظر گرفته شود.

انصاری با بیان اینکه نبود مدیریت یکپارچه آب در استان از مهم‌ترین دلایل خشک شدن تالاب بین‌المللی گاوخونی به شمار می‌رود، تاکید کرد: تا زمانی که مدیریت یکپارچه آب در استان وجود نداشته باشد، مشکل خشکسالی‌های اصفهان همچنان ادامه می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه طی سال‌های گذشته به دلیل نبود آب و خشکسالی‌های استان ضرر و زیان‌های بسیاری به تالاب بین‌المللی گاوخونی وارد شده است، متذکر شد: عدم رعایت حق‌آبه زیست محیطی به عنوان مشکل اصلی این تالاب محسوب می‌شود.

معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تأکید کرد: تاکنون جلسات بسیاری برای احیای این تالاب برگزار شده است، اما مسئولان باید راهکاری را برای اجرای یک مدیریت یکپارچه بر روی رودخانه زاینده‌رود اعمال کنند.

انتهای پیام/63004/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول