اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی وزارت بهداشت‌:

نیازی به ‌اعزام بیمار‌ به خارج نداریم / با ‌جزوه‌نویسی در دانشگاه‌ها به جایگاهی نمی‌رسیم‌‌

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشورمان در حوزه پزشکی گفت: سیستم درمان و تامین سلامت مردم در داخل کشور انجام می‌شود و نیازی به اعزام بیماران به سایر کشورها نداریم.

نیازی به ‌اعزام بیمار‌ به خارج نداریم / با ‌جزوه‌نویسی در دانشگاه‌ها به جایگاهی نمی‌رسیم‌‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بهرام عین‌اللهی ظهر امروز در مراسم اختتامیه پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در مرکز تحصیلات تکمیلی هایتک کرمان برگزار شد، اظهار داشت: المپیاد دانشجویان علوم پزشکی یک کار ابتدکاری بود که در نظام آموزشی کشور تاثیر بسزایی دارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ‌تصریح کرد: اولویت‌های امروز جامعه ما همان طور که مقام معظم رهبری عنوان کردند، جهاد اقتصادی و جهاد علمی هستند که وظیفه تمام دانشجویان و اساتید است که در این راستا گام بردارند.

وی افزود: تمام عاشقان نظام جمهوری اسلامی ایران دوست دارند تا مملکت خود را به سمت علم سوق دهند و شاهد پیشرفت آن باشند و امروز کسب علم و دانش یک اولویت برای همگان است که رهبر انقلاب از آن به عنوان سلطان کشور یاد می‌کنند.

عین‌اللهی ابراز داشت: با توجه به فعالیت ما در حوزه سلامت لازم است تا با بررسی چالش‌ها و ایجاد راهکارهایی در نظام سلامت به سمت شناخت کامل برای داشتن جامعه‌ای سالم گام برداریم.

وی به سطحی‌نگری عده‌ای از افراد مبنی بر مقایسه ایران با کشورهای اروپایی و پیشرفته اشاره کرد و گفت: برای درک اولویت‌ها باید به سوابق خود که از آغاز آن سی و چند سال می‌گذرد برگردیم و توجه داشته باشیم که کشورهای توسعه یافته اروپایی نقطه آغازی در 200 سال پیش داشتند.

این مسئول متذکر شد: باید در تمام حوزه‌ها به استعدادهای برتر و نخبه توجه ویژه‌ای شود با تمام مشکلاتی که از ابتدای انقلاب تاکنون داشتیم و فشارها و تحریم‌های فعلی دشمنان علیه کشور باز هم شاهد حضور اساتیدی هستیم که امکان مهاجرت به خارج از کشور را داشتند، اما با جان و دل در راستای تحقق به اهداف این نظام در کشور ماندگار شدند.

وی ادامه داد: جمعیت کنونی کشور سه برابر نسبت به اوایل انقلاب رشد داشته است، اما با این وجود تمام سیستم درمان و تامین سلامت مردم در داخل کشور انجام می‌شود و نیازی به اعزام بیماران به سایر کشورها نداریم.

عین‌اللهی با تاکید بر احتیاج به تلاش مضاعف اساتید در زمینه علم‌پژوهی عنوان کرد: اساتید باید بیش از گذشته به‌روز باشند و امروزه تکلیف بر عهده دانشجویان به عنوان سرمایه‌های علمی سنگین‌تر است، زیرا توجه دشمن به دانشمندان است و راز پیشرفت ایران را در علم و دانش می‌بیند از این رو به ترور دانشمندان اقدام کرده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ‌ابراز داشت: از جمله نکات مهم در حوزه آموزش عدالت آموزشی است، این تفکر شاهنشاهی که تمام امکانات در دانشگاه‌های خاص متمرکز شود، باید از بین برود و برای تحقق عدالت باید آموزش بدون محدودیت در سراسر کشور پراکنده و اجرا شود.

وی لزوم توجه به خرد جمعی در کارهای علمی را خواستار شد و عنوان کرد: هنر این نیست که یک استاد تنها به فکر کسب علم و رتبه‌های علمی در کارنامه خود باشد، افتخار این است که این اتفاق برای تمام دانشگاهیان با استفاده از تجربه و خرد جمعی رقم بخورد.

این مسئول تاکید کرد: نهادینه شدن این تفکر محتاج زمان است، کار گروهی در کشور ما کمتر جا افتاده است و یکی از محاسن المپیادها انجام کار گروهی است.

عین‌اللهی با اشاره به اینکه در دانشگاه‌ها با روش‌های سنتی جزوه‌نویسی به جایگاهی نمی‌رسیم، بیان داشت: باید دنبال راهکارهای جدید باشیم و محوری‌ترین مسئله را گشودن گرهی از مشکلات مردم قرار دهیم.

وی افزود: در دانشگاه‌های کشور می‌توان سیاست‌های علمی کشور را تعیین کرد در وزارت بهداشت خدمت و آموزش در کنار هم هستند و این فرصت را می‌توان در همین المپیادها جستجو کرد.

این مسئول یکی از زمینه‌های پیشرفت را تاسیس مرکز تحقیقاتی رویان عنوان کرد و گفت: مرکز سلول‌های بنیادین حاصل همت و تلاش گروهی اساتید دانشگاه‌ها است که در نتیجه خرد جمعی ایجاد و موفق شد.

وی خواستار توجه به علوم پایه و بالینی در کنار سایر علوم شد و اذعان داشت: علوم مختلف بدون علم پایه به ‌درد نمی‌خورند و رشد علم در ادغام علوم پایه است.

عین‌اللهی با ابراز اینکه مدرک‌گرایی سم است، عنوان کرد: برای رسیدن به جهاد علمی باید به منابع و مهارت‌ها توجه و امکان دسترسی برای همگان فراهم شود، ایجاد کتابخانه الکترونیک و دسترسی راحت به اینترنت برای رسیدن به اطلاعات روز و منابع کلیدی بسیار کارآمد است، دانشمند می‌تواند بدون کلاس رفتن مانند ماشین به صورت اتومات خود را با علم دنیا به‌روز کند.

انتهای پیام/80028/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول