اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه آزاد اسلامی آمل:

طرح‌های پژوهشی دانشگاه آزاد آمل کاربردی می‌شود

معاون پژوهش و فناوری واحد آیت‌الله آملی گفت: طرح‌های پژوهشی دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی آمل کاربردی می‌شود.

طرح‌های پژوهشی دانشگاه آزاد آمل کاربردی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی، در آخرین ارزشیابی وب سایت دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی کشور که توسط مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری منتشر شد، وب سایت واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی رتبه اول را میان وب سایت‌های دانشگاه‌های آزاد منطقه سه به دست آورد.

وب سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی، رتبه اول را در سطح منطقه سه و رتبه 22 را در سطح دانشگاه‌های آزاد سطح کشور دارد.

سیدمحمد وحدت معاون پژوهش و فناوری واحد آیت‌الله آملی با اشاره به اینکه ریاست این دانشگاه بر بهبود وضع کیفی وب سایت دانشگاه بر اساس شاخص‌های کشوری و جهانی تاکید داشتند، گفت: در یک سال اخیر با همت اعضای هیات علمی و کارکنان واحد تلاش زیادی بر بهبود بخشیدن به محتوا و طراحی وب سایت صورت گرفته است که کسب رتبه اول در سطح منطقه حاصل این زحمات است.

وی بیان داشت: از آن جایی که تاکید ریاست این واحد بر کاربردی کردن طرح‌های پژوهشی و پرهیز از انجام طرح‌های بی‌کیفیت است، لذا تیمی از مدرسان هیات علمی گروه کامپیوتر و ارتباط تصویری دانشگاه در قالب یک طرح پژوهشی کاربردی مامور بهینه‌کردن وب سایت به دو زبان فارسی و انگلیسی طبق استانداردهای موسسه اعتبارسنجی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کسب رتبه نخست در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام و احراز جایگاه شاخص در بین دانشگاه‌های دنیا یکی از اهداف مهم نظام علم و فناوری کشور است؛ افزود: این هدف در نقشه جامع علمی کشور نیز ترسیم شده است، از این رو خواندن جایگاه 22 در سطح وب سایت‌های دانشگاه‌های آزاد کشور جایگاه ایده آلی برای این واحد نیست.

وی گفت: امیدواریم در آماری که در شش ماه آینده توسط مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری اعلام خواهد شد، واحد آیت‌الله آملی بتواند ضمن تثبیت رتبه اولی خود در سطح منطقه، جزو 10 وب سایت برتر دانشگاه‌های سطح کشور نیز قرار گیرد تا در تحقق بخشیدن به آرمان‌های مهم نظام علم و فناوری کشور که در نقشه جامع علمی کشور نیز ترسیم شده است، گام بزرگی را بردارد.

به گزارش فارس؛ بنا بر اعلام دفتر همکاری های علمی بین‌المللی مرکز منطقه‌ای، به دلیل پویایی محیط وب، این نظام هر شش ماه یکبار به روز می‌شود.

وب‌سایت دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی ایران بر اساس پنج شاخص رتبه ترافیک، قابلیت رویت، اندازه وب سایت، طراحی و تعداد فایل‌های علمی در سایت، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته‌اند.

این شاخص‌ها با وزن‌های متفاوت در فرمول طراحی شده به طور خودکار محاسبه و رتبه مراکز آموزش عالی ارائه می‌شوند.

ارزیابی وب سایت‌ها برای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و میزان حضور آنها در محیط وب و تعاملات در این محیط را که در زمان حاضر اجتناب‌ناپذیر است نشان می‌دهد.

یکی از ابزارهای مهم ارتباطی دانشگاه‌ها وب‌سایت دانشگاه است و از طریق این درگاه است که دستاوردها، توانمندی‌ها و فعالیت‌های دانشگاه در فضای وب منتشر و اطلاع‌رسانی می‌شود و هرچه وب سایت دانشگاه از لحاظ کمی و کیفی پربارتر و پویایی و فعالیت بیشتری داشته باشد باعث خواهد شد که دانشگاه در عرصه ملی و بین‌المللی بیشتر شناخته شود و از این رو ارزشیابی و رتبه‌بندی وب‌سایت دانشگاه‌ها دارای اهمیت ویژه‌ای است.

انتهای‌پیام/86011/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول