اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس مرکز آمار ایران آغاز شد

نهمین سمینار کشوری «احتمال و فرآیندهای تصادفی در دانشگاه سیستان و بلوچستان»

نهمین سمینار کشوری احتمال و فرآیندهای تصادفی از امروز به مدت دو روز با حضور رئیس مرکز آمار ایران در دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز شد.

نهمین سمینار کشوری «احتمال و فرآیندهای تصادفی در دانشگاه سیستان و بلوچستان»

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، نهمین سمینار کشوری احتمال و فرآیندهای تصادفی از امروز به مدت دو روز در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز شد.

دبیر سمینار ملی احتمال و فرآیندهای تصادفی در دانشگاه سیستان و بلوچستان صبح امروز در مراسم افتتاحیه این سمینار اظهار داشت: این سمینار هر دوسال یک بار در دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

رحمت‌الله لشکری پور بیان کرد: نخستین سمینار در دانشگاه گیلان برگزار شده و قرار است دانشگاه یزد میزبان سومین سمینار کشوری احتمال و فرآیندهای تصادفی باشد.

وی اذعان داشت: در این سمینار اعضای هیئت علمی و جمعی از مسئولان آمار دانشگاه‌های سطح کشور حضور دارند.

دبیر سمینار ملی احتمال و فرآیندهای تصادفی در دانشگاه سیستان و بلوچستان ادامه داد: این سمینار در راستای اهداف سال جهانی آمار، دانشکده ریاضی دانشگاه سیستان و بلوچستان نهمین سمینار دو سالانه احتمال و فرآیندهای تصادفی را با همکاری انجمن آمار ایران و در راستای اهداف سال جهانی آمار را امروز در تالار امام رضا (ع) آغاز کرد.

وی اضافه کرد: آشنایی با کاربردها، تحلیل‌ها و نظریه‎های گوناگون علم احتمال و فرآیندهای تصادفی در بخش‎های نظری، صنعتی، اقتصادی، زیست محیطی، پزشکی، مدیریت و غیره، گسترش فرهنگ آماری درکشور ،آگاهی کارشناسان از نوآوری‎ها و تکنیک‌های جدیدآماری، آشنایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی از فعالیت های پژوهشی جدید، ایجاد تعامل فی مابین محققین رشته آمار، بحث وتبادل نظر پیرامون مسائل آموزشی و اجرایی نظام آماری کشور، بحث وتبادل نظر پیرامون معضلات، مشکلات وچالش‎های نظام آماری از دیگر اهداف این سمینار دو روزه است.

 انتهای پیام/75004/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول