اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد جیرفت عنوان کرد

وجود 80 رشته تحصیلی در دانشگاه آزاد جیرفت/فارغ‌التحصیلی 25 هزار دانشجو

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت گفت: هم‌اکنون در این دانشگاه 80 رشته تحصیلی وجود دارد که 14 رشته آن در مقطع کارشناسی ارشد است.

وجود 80 رشته تحصیلی در دانشگاه آزاد جیرفت/فارغ‌التحصیلی 25 هزار دانشجو

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، مجید خزاعی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران در این شهرستان با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: با نگاهی به نشریه‌ها و رسانه‌های منطقه جنوب کرمان نقش تأثیرگذار آنان را در پیشرفت و توسعه این منطقه به خوبی در می‌یابیم که نشان‌دهنده تلاش خستگی‌ناپذیر و کارآمدی خبرنگاران است.

وی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت را قدیمی‌ترین دانشگاه منطقه جنوب استان کرمان دانست و افزود: این دانشگاه نقش ارزنده‌ای در توسعه علمی و فرهنگی این منطقه به‌ویژه شهرستان جیرفت داشته است.

خزاعی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در این دانشگاه 80 رشته وجود دارد که 14 رشته آن در مقطع کارشناسی ارشد است، تصریح کرد: تنها پنج رشته از این 14 رشته به گذشته اختصاص دارد و مابقی آن طی سه سال اخیر دایر شده است.

وی با بیان اینکه این دانشگاه هم‌اکنون به سمت و سوی تحصیلات تکمیلی پیش می‌رود، ابراز داشت: سه رشته ادبیات فارسی، ادبیات عرب و باغبانی نیز برای مقطع دکترا در نظر گرفته شده که امیدواریم با حمایت‌ها و همکاری نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تصویب شود تا برگ زرین دیگری برای این دانشگاه و شهرستان رقم بخورد.

خزاعی تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت را 25 هزار نفر ذکر و عنوان کرد: این دانشگاه صاحب امتیاز پنج مجله علمی تخصصی است که چهار مجله رتبه وزارتی اخذ کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت گفت: این دانشگاه 230 کارمند و 100 عضو هیئت علمی دارد که این اعضا از استادان برجسته و ماندگار کشوری هستند و به طور مستقیم و غیرمستقیم نیز برای یک‌هزار نفر اشتغال‌زایی کرده است.

خزاعی در زمینه فعالیت‌های عمرانی دانشگاه بیان داشت: احداث مسجد، کتابخانه، سالن آمفی‌تئاتر با متراژ پنج هزار متر مربع و ظرفیت حدود یک‌هزار نفر از جمله این فعالیت‌ها هستند.

وی رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت را فرهنگی خواند و اذعان داشت: با وجود تهاجم‌های شدید فرهنگی دشمنان افتخار این را داریم که دانشجویان این دانشگاه از پوشش برتر حجاب «چادر» برخوردار هستند.

خزاعی با اشاره به تدفین دو شهید گمنام در دانشگاه خاطر نشان کرد: امیدواریم که به زودی بتوانیم، حرم این شهدا را نیز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت احداث کنیم تا به این مرکز برکت و خیر ببخشیم.

وی فارغ‌التحصیلان شهرستان جیرفت در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را نسبت به دانشگاه‌های دیگر دارای برتری دانست و اظهار داشت: در آزمون‌های استخدامی نیز فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بیشتر است.

انتهای پیام/80001/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول