اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون دفتر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی

دفتر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی گیلان راه‌اندازی شد

دفتر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با حضور معاون دفتر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی در واحد رشت راه‌اندازی و مدیر آن معرفی شد.

دفتر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی گیلان راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، معاون دفتر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز در جلسه معارفه مدیر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی گیلان و افتتاح این دفتر در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، رعایت تقوای فردی و کاری و حفظ حرمت و کرامت افراد، پرهیز از تندخویی و تنگ‌نظری، افراط و تفریط در انجام وظیفه و نیز پرهیز از تساهل و تسامح در برخورد با افراد ناشایست و بدون صلاحیت را از عمده نکات در رویکرد گزینش برشمرد.

ناصر صالحی اظهار کرد: امیدواریم روسای دانشگاه از ظرفیت فوق‌العاده گزینش و دیگر مراجع کنترلی بتوانند برای سالم‌سازی و بهبود کیفیت محیط علمی آکادمیک دانشگاه که متبرک به عنوان مقدس اسلامی است، استفاده کنند.

*راه‌اندازی دفاتر گزینش در راستای سیاست کلان دانشگاه آزاد اسلامی است

این مسئول، هدف از جلسه مذکور را تاسیس بیست و پنجمین دفتر استانی گزینش و معارفه مدیر گزینش گیلان ذکر کرد و گفت: راه‌اندازی دفاتر استانی گزینش در راستای اجرای سیاست کلان ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی و تشکیل مناطق است.

معاون دفتر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: امروزه دانشگاه آزاد اسلامی با همت و تلاش تمام مدیران و خدمتگزاران به یکی از بزرگ‌ترین و حساس‌ترین سازمان‌های کشور مبدل شده است.

وی، افزایش کیفیت، سرعت و دقت امور را از جمله اهداف دیگر راه‌اندازی دفاتر گزینش ذکر کرد و یادآور شد: در گزینش دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به حجم سنگین کار اجرایی و وظایفی که نسبت به تمام افراد از جمله کارکنان، اعضای هیئت علمی، دانشجویان و مدیران دانشگاه دارد این ضرورت بیشتر به چشم می‌خورد.

صالحی، تحول اساسی در رویکردها، ساختار، شرح وظایف، روندها، سیستم‌ها و روش‌های موجود را از جمله طرح‌های دانشگاه آزاد برشمرد.

*دانشگاه آزاد گیلان هیئت امنایی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در جلسه مذکور با اشاره به اینکه مقرر شده تا استان‌ها بتوانند از توانمندی‌های خود با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گیلان استفاده کنند، گفت: دانشگاه آزاد گیلان به جمع استان‌هایی می‌پیوندد که هیئت امنا دارد.

بهروز دانشیان، وجود گزینش را در دانشگاه‌ها نعمت دانست و افزود: اگر نعمت گزینش نباشد دانشگاهی که هدایت جامعه را به‌عهده دارد دچار نقصان شده و افرادی که صلاحیت حضور در دانشگاه‌ها را ندارند موجب می‌شوند تمام تلاش‌ها خنثی شود و دانشگاه به بیراهه رود.

*گزینش، حلقه میانی زنجیر در تصمیم‌گیری است

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان نیز در جلسه مذکور اظهار کرد: گزینش بحثی بسیار مهم است زیرا آغشتگی و همبستگی بین گزینش و حراست احساس شده و باید فردی که برای این کار انتخاب می‌شود دارای اقتدار کامل باشد.

حجت‌الاسلام علی کریمیان، درباره مأموریت و تأثیرگذاری گزینش در دانشگاه‌ها تصریح کرد: گزینش مانند حلقه میانی یک زنجیر است که موجب تصمیم‌گیری صحیح می‌شود و اگر این حلقه نباشد در یک سیستم ممکن است تصمیم‌گیری‌های غلط صورت گیرد و این بالاترین شاخص گزینش است.

وی درباره خصوصیت رفتاری مسئولان گزینش، خاطرنشان کرد: مسئولان گزینش باید به گونه‌ای رفتار کنند تا عدالت رعایت شود و ما هر روز رصد کننده اوضاع دانشگاه هستیم و باید هوشیار باشیم و آبروی افراد را حفظ و از افشای اسرار مردم دوری کنیم.

این مسئول با بیان اینکه امروز دانشگاه آزاد اسلامی با پسوند اسلامی باید به شدت اسلامی‌تر شود، یادآور شد: اطلاعات علمی افرادی که در گزینش فعالیت می‌کنند باید به‌روز باشد.

*مسئول گزینش حافظ آبروی مردم باشد/مازیار مقتدر مدیر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی گیلان شد

دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی نیز در جلسه مذکور اظهار کرد: گزینش کاری بسیار حساس و ظریف است.

علیرضا اقدامی‌معافی افزود: مسئول گزینش یک واحد دانشگاهی برای همه یک الگو است و باید حافظ آبروی مردم باشد و حفظ آبرو در مسایل دینی بسیار تأکید شده است.

وی با بیان اینکه برای این انقلاب هزینه‌های زیادی شده است، گفت: حفظ این انقلاب بسیار ضروری است.

این مسئول افزود: دانشگاه آزاد با نام مبارک حضرت امام (ره) تأسیس شده و پسوند اسلامی دارد و در سال‌های اخیر زیاد مورد هجمه واقع شدیم.

وی، حساسیت در جذب کارمند و هیئت علمی را یکی از اولویت‌های کار گزینش دانست و تصریح کرد: باید در کارها مسامحه نکنیم و حفظ آبروی افراد بسیار مهم بوده و باید دقت کافی صورت گیرد.

در پایان جلسه مذکور «مازیار مقتدر» مدیر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی گیلان معرفی شد. 

انتهای پیام/84002/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول