اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس‌:

‌26 درصد از در‌آمد نفت‌ به صندوق توسعه ملی واریز شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ‌26 درصد از در‌آمد نفت‌ به صندوق توسعه ملی واریز شد.

‌26 درصد از در‌آمد نفت‌ به صندوق توسعه ملی واریز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط‎‌عمومی فرمانداری بشرویه، محمدعلی عبدالله‌زاده در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر و روستا که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد از اعضای شوراها خواست با تعامل، همدلی و وحدت قدردان مردمی باشند که به آنان اعتماد کردند و این فرصت ارزشمند خدمت‌گزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی را به آنان سپردند.

وی با اشاره به جایگاه شوراها در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و اجرائی شهرها و روستاها، گفت: شوراها پارلمان کوچک روستایی و شهری هستند که می‎توانند با ارائه راهکارهای مناسب بستر توسعه هر چه بهتر خدمات‌رسانی عمرانی و آبادانی را فراهم کنند و از ظرفیت‌های موجود بهترین بهره‌وری را داشته باشند.

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی همچنین پیگیری رفع مشکلات مردم را در چارچوب قوانین یکی از وظائف اعضای شوراها برشمرد و افزود: باید ضمن شناسایی محدودیت با صعه‌صدر و استقامت به دنبال گره‌گشائی از کار مردم بود و نباید توقعات غیر منطقی را برای آنان به وجود آورد.

عبدالله‌زاده از شورای شهرستان‌ها به عنوان نهادی فرادست به عنوان ارائه دهنده راهکارهای توسعه شهرستان یاد کرد و ادامه داد: این شوراها می‌توانند ستاد توسعه شهرستان بوده و زمینه جذب منابع خارجی را فراهم کنند.

وی به چگونگی اعتبارات سال گذشته و سال جاری اشاره و اضافه کرد: سال گذشته قانون به دولت اجازه داد تا پایان شهریور از بودجه استفاده کنند و در سال جاری همین مشکل پیش آمد که یکی از عوامل آن کسری 50 هزار میلیارد اعتبار بود که تاثیر نامطلوبی در روند اجرای پروژه‌های عمرانی به وجود آورد.

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با صندوق توسعه ملی اظهار داشت: تاکنون 26 درصد از در‌آمد نفتی به این صندوق واریز شده که 10 درصد در بخش صنعت و 10 درصد دیگر در بخش کشاورزی و مابقی در سایر بخش‌ها هزینه می‌شود که تاثیر مطلوبی برای عمران و آبادانی کشور داشته است.

عبدالله‌زاده در مورد مسائل حوزه انتخابیه خود در خراسان جنوبی متذکر شد: برای این استان باید به فکر جذب منابع از بیرون باشیم تا بتوان مشکلات مردم را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

وی با انتقاد از روند افزایش مصرف بی‌رویه نهاده‌های کشاورزی اذعان داشت: با وجود مشکلات  بخش کشاورزی به ویژه در خراسان جنوبی روند افزایش این نهاده‌ها مشکل ایجاد کرده و نرخ خرید محصولات افزایش نیافته که اگر به همین شیوه ادامه پیدا کند کشاورزی در این منطقه مقرون به صرف نخواهد بود.

عضو کمیسون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ارتباط با مصوبه هیئت دولت برای احداث جاده ارتباطی شهرستان‌های بشرویه به طبس از طریق خد‌ا‌‌آفرید که فاصله 120 کیلومتری را به 60 کیلومتر کاهش می‌دهد، گفت: در حال حاضر مشکلات اعتباری دولت برای نگهداری راه‌ها فرصت اجرای سریع پروژه‌های جدید راه‌سازی را نمی‌دهد اما در حال پیگیری هستیم تا برای دسترسی و گشایس مسیر مبلغی را جذب کنیم.

فرماندار شهرستان بشرویه هم حضور مردم ولایت‌مدار در انتخابات سال جاری را برگ زرینی در تاریخ سایسی، اجتماعی این شهرستان دانست و اظهار داشت: مردم با حضور 92 درصدی در پای صندوق‌های رأی به حاکمیت نظام و اطاعت از رهنمود‌های مقام عظمای ولایت و رهبری و تحقق حماسه سیاسی رأی دادند که در بالاترین رتبه‌های استانی و کشوری قرار گرفتند.

محمدعلی مهدی‌نژاد از انجام مراسم تحلیف شورای اسلامی شهر و روستا در بشرویه خبر داد و گفت: تعداد 20 روستای بشرویه دارای شورا هستند که در پنج روستا برای نخستین‌بار نهاد شورای اسلامی روستا تشکیل شده و در مجموع تعداد 60 نفر در روستاها و 10 نفر در شهر بشرویه و ارسک وارد عرصه خدمت‌رسانی شده‌اند.

انتهای پیام/69008/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول