اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه:

2 میلیارد و 900 میلیون ریال به مساجد و امامزادگان بشرویه اختصاص یافت

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بشرویه از اختصاص 2 میلیارد و 900 میلیون‌ ریال به مساجد و امام‎زادگان شهرستان بشرویه خبر داد.

2 میلیارد و 900 میلیون ریال به مساجد و امامزادگان بشرویه اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام دادخدا خدائی اظهار داشت: آرامش روح در جوار امام‌زادگان به خاطر زریه حضرت زهرا(س) بودن آنها است.

وی با بیان اینکه اگر ابعاد زندگی امام‌زادگان برای ما شناسانده شود برکات زیادی را نصیب ما خواهد کرد، افزود: با معرفی امام‌زادگان و دلایل ورود آنها به ایران و همچنین ذکر مصیبت‌هایی که بر این بزرگان وارد شده در واقع فرهنگ تشیع احیاء می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه از اختصاص 2 میلیارد و900 میلیون ریال به مساجد و امامزادگان شهرستان بشرویه خبر داد.

خدائی خاطر نشان کرد: این اعتبارات از محل تملک و دارائی بوده که نسبت به سال گذشته پنج برابر افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: وقتی در کنار یک امامزاده قرار می‌گیریم باید تفکر کنیم که علت حضور این شخصیت در این محل به چه دلیل بوده و امامزادگان در چه موقعیت تاریخی قرار داشته‌اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه با اشاره به اینکه انسان بودن را درست نشناخته‌ایم و فکر می‌کنیم که تنها برای دنیا ساخته شده‌ایم، افزود: اگر در مسائل مالی دچار کسری شویم عکس‌العمل نشان می‌دهیم ولی اگر هویت انسانی ما به خطر بیفتد به راحتی از کنار آن می‌گذریم.

خدائی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه با اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی و مذهبی می‌کوشد تا از ظرفیت‌ بخش‌های تاثیرگذار برای رسیدن به اهداف خود بهره بگیرد.

وی ادامه داد: در طول سال، شش برنامه مهم در ماه مبارک رمضان، فصل تابستان، دهه کرامت، آستانه عید غدیر و غیره توسط ادارات اوقاف و امور خیریه برای ترویج فرهنگ و معارف قرآن و عترت انجام می‌شود که از جمله آنها می‌توان به طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی اشاره کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه با بیان اینکه سعادت دنیا، آخرت و بشریت در گرو تأسی به این فرهنگ و معارف گوهربار است، اذعان داشت: محور فعالیت‌های امامزادگان و بقاع متبرکه حول محورهای فرهنگی است و حرکت در این مسیر امامزادگان را به قطب‌های فرهنگی کشور تبدیل می‌کند.

انتهای پیام/69017/ق/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول