اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بشرویه خبر داد

تشکیل کمیته بیکاری در شهرستان بشرویه

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بشرویه از تشکیل کمیته بیمه بیکاری در این شهرستان در اواخر سال گذشته خبر داد.

تشکیل کمیته بیکاری در شهرستان بشرویه

سید ضیاء حسن‌زاده میدانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: کارگران از اقشار تأثیرگذار و مهم در جامعه محسوب می‌شوند که در عرصه‏‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، جهادی و دینی حضوری فعال دارند و با تلاش و جدیت در زمینه‌های مختلف تولیدی و خدماتی چرخه رشد اقتصادی و شکوفایی کشور را به حرکت درمی‌آورند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با هزاران نفر از کارگران، این قشر را ستون فقرات یک جامعه توصیف کردند که رفع دغدغه‌‏های کارگران از ضروریات است و در صورت نبود یا ضعف کارگران، کشور فلج خواهد شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بشرویه تصریح کرد: به منظور برخورداری کارگران از رفاه و امنیت شغلی در اواخر سال گذشته کمیته بیمه بیکاری در شهرستان بشرویه تشکیل شد.

حسن‌زاده میدانی افزود: این کمیته به کارگرانی که به نحوی توانایی انجام کار ندارند یا به دلایلی از کار اخراج شده‌اند با توجه به سنوات پرداخت بیمه از شش ماه تا پنج سال بیمه بیکاری به افراد پرداخت می‌کند.

وی عنوان کرد: از ابتدای تشکیل این کمیته در شهرستان بشرویه تاکنون شش نفر از بیمه بیکاری استفاده کرده‌اند و حقوق آنها مطابق با قانون کار از طریق تامین اجتماعی پرداخت شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بشرویه با اشاره به آمار بیمه‌شدگان تامین اجتماعی گفت: 2 هزار و 700 نفر در این شهرستان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که از این تعداد یک‌هزار و 200 نفر را کارگران تشکیل می‌دهند.

حسن‌زاده میدانی یادآور شد: سال گذشته نیز هیئت تشخیص و شورای سازش تشکیل شده که در آن تمام احکام حوزه کار، بازرسی و امور مربوط به کارفرما و کارگران در این شهرستان انجام می‌شود.

وی اذعان داشت: تمامی واحدهای کارگری زیرپوشش دارای کد کارگاه و کارگر به صورت متناوب بازرسی شده و مسائل ایمنی، حفاظت و بهداشت کارگاه‌ها مورد‌ بازرسی و نظارت قرار می‌گیرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بشرویه از مدیران بانک‌های عامل که در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و جذب اعتبارات همکاری مستمری داشته‌اند، تقدیر کرد و افزود: شهرستان بشرویه از نظر ایجاد اشتغال، رتبه برتر در بین شهرستان‌های خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده است.

حسن‌زاده میدانی، کمبود فضای اداری را از مهم‌ترین مشکلات بیان کرد و گفت: با توجه به ادغام سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی فضای اداری کنونی برای پاسخگویی به مراجعان کافی نیست که امید است با همکاری و هماهنگی با فرماندار شهرستان شاهد تکمیل ساختمان و گسترش فضای اداری باشیم.

انتهای پیام/69006/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول