اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ادامه جشن‌ زیر سایه خورشید/

خادمان حرم رضوی وارد شهرستان اردکان شدند

در ادامه برگزاری جشن زیر سایه خورشید، خادمان حرم رضوی امروز پس از حضور در شهر یزد و ادای احترام به ساحت مقدس امامزاده سید جعفر (ع) این شهر و به اهتزاز درآوردن پرچم رضوی در این امامزاده واجب‌التعظیم وارد شهرستان اردکان شدند.

خادمان حرم رضوی وارد شهرستان اردکان شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، خادمان رضوی، عصر امروز در میان شوق و شور مردم اردکان وارد این شهرستان شدند و مورد استقبال قرار گرفتند.

مردم اردکان گرچه امروز عزادار جان‌باختن 16 تن از همشهریان خود در حادثه اتوبان تهران - قم بودند اما این امر سبب نشد تا آنها از خادمان حضرت رضا (ع) استقبال نکنند.

مردم اردکان از ساعت‌ها قبل از ورود سفیران حرم رضوی، در کنار مسئولان شهر خود در انتظار خادمان رضوی بودند و با حضور آنها در اردکان، شور و شوقی وصف‌ناپذیر در میان مردم وجود داشت.

یکی از اعضای شورای شهر اردکان در حاشیه این مراسم استقبال به خبرنگار فارس گفت: ششمین دوره جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در اردکان آغاز شده و با وجود اینکه این مراسم‌، مقطعی و کوتاه است اما آثار ماندگاری دارد که ماندگاری و تاثیرگذاری آن از برکت امام رضا (ع) است و انس و الفت مردم با این امام رئوف تا مدت‌ها در جامعه محسوس و ملموس است.

محمد حسینی‌پور بیان کرد: جامعه در حال حاضر پذیرش برگزاری این گونه جشن‌ها را دارد و این نکته را می‌توان در حضور پرشور و همراه با عشق و علاقه مردم در مراسم جشن مشاهده کرد.

وی از حضور پرشور مردم اردکان در این مراسم قدردانی کرد و آن را از برکات امام رضا (ع) دانست.

به گزارش فارس، خادمان حرم رضوی امروز پس از مراسم استقبال به دیدار خانواده دو تن از شهیدان ابوطالبی و آثاری رفتند و ضمن تفقد از خانواده این دو شهید، برای آنها آرزوی سلامتی کرده و در فضای معنوی زیارت خاصه امام رضا (ع) را قرائت کردند.

سفیران حرم رضوی امروز پس از دیدار با خانواده شهدا به زندان اردکان رفتند و با زندانیان دیدار و گفت‌وگو کردند.

خادمان رضوی امروز در مراسم ویژه‌ای به همراه زندانیان اردکان، عهد و پیمان وفاداری به راه و روش امام رضا (ع) بستند.

سفیران حرم رضوی در این دیدار به بیان کرامات حضرت رضا (ع) پرداختند و آزمایش انسان‌ها در شرایط سخت و سنجش میزان صبر آنها در برابر مشکلات را مورد تاکید قرار دادند.

خادمان حرم رضوی همچنین از بند قرآنی زندان اردکان بازدید کردند و گروه همخوانی مبین زندان اردکان به اجرای تواشیح و سرود پرداختند.

خادمان رضوی در ادامه برنامه‌های خود به بیمارستان ضیایی اردکان رفتند و از بیماران این بیمارستان عیادت کردند.

برنامه اصلی و جشن اصلی زیر سایه خورشید نیز پنج‌شنبه شب در امامزاده سید جعفر (ع) با حضور خادمان حرم رضوی و برگزاری آیین‌های ویژه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2464/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول