اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه خبر داد

برگزاری همایش تکریم از امامزاده غریب حسن ارومیه

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه گفت: همایش تکریم امامزاده غریب حسن ارومیه با حضور خادمان رضوی روز پنج‌شنبه در ارومیه برگزار می‌شود.

برگزاری همایش تکریم از امامزاده غریب حسن ارومیه

حجت‌الاسلام سیف‌الله رستملو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ارومیه اظهار داشت: تبیین و گسترش فضایل و مناقب اهل بیت (ع)، تبدیل آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، آشنایی مردم با سیره و تاریخ ائمه معصومین و امامزادگان و تکریم مقام شامخ و معنوی امامزادگان را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش است.

وی افزود: مراسم مذکور ساعت 18 روز پنجشنبه در آستان مبارک غریب حسن با سخنرانی حجت‌الاسلام فخری مدیرکل تبلیغات اسلامی، مداح حاج حسین رکنی و یکی از خادمان قدس رضوی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مراسم بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه با دستور‌العمل اداره اوقاف و امور خیریه در سراسر استان برگزار می‌شود.

رستملو گفت: ایام دهه کرامت را پیشرو داریم که تلاش داریم در این مدت پرچم حضرت ثامن‌الحجج را برای ادامه راه ایشان و نشان دادن کشور متحد و پیرو خط امامان و

ائمه اطهار بزرگوار در امامزاده غریب حسن نصب نماییم.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه با بیان این مطلب که تکریم و بزرگداشت امامزادگان افتخار ملی مردم ایران است که نباید دچار فراموشی شود، تصریح کرد: تجلیل از امامزادگان یک موضوع چند بعدی است.

وی ادامه داد: بنابراین تبلیغ و ترویج معارف و فرهنگ اهل بیت (ع) همچون تقوا، بندگی خدا، برخورداری از مکارم اخلاق، تواضع، خدمت به خلق، دوری از اشرافی‌گری، مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم از اهداف تجلیل از جایگاه ائمه (ع) و امامزادگان است.

وی تاکید کرد: مطرح کردن معارف اهل بیت (ع) و ذریه پیامبر (ص) سبب می‌شود بنیه مذهبی و دینی جامعه تقویت و اخلاق و رفتار جامعه اسلامی اصلاح شود.

رستملو خاطرنشان کرد: تجلیل از امامزادگان عمل به وظیفه دینی، الهی و عمل به دعوت پیامبر (ص) است چون پیامبر (ص) اجر و مزد رسالت خود را مودت فی‌القربی عنوان کرد، بنابراین تجلیل از امامزادگان ابراز و اظهار مودت است و این کار عمل به وظیفه الهی و اجابت دعوت قرآن و رسول خداست.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از فرزندان ائمه (ع) به ایران آمدند و این نشان از معرفت، محبت و مودت مردم ایران به اهل بیت (ع) است، بیان کرد: افتخار خدمت و میزبانی امامزادگان (ع) نباید دچار فراموشی شود، بلکه باید با یادآوری مستمر این افتخار برای نسل‌های آینده باقی بماند.

رستملو با بیان این مطلب که برگزاری این همایش‌ها در راستای تحقق تدبیر مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی است، خاطرنشان کرد: هر مقدار مردم با زندگانی آن بزرگواران آشنا شوند بیشتر در بقاع حضور پیدا می‌کنند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه در خاتمه گفت: چند سال گذشته با همت اصحاب رسانه شاهد حضور گسترده و چشمگیر مردم در مناسبت‌های مذهبی در جوار امامزادگان هستیم به طوری که در شب‌های قدر ماه رمضان امسال حضور مردم در امامزادگان و بقاع متبرکه بسیار باشکوه گزارش شده است.

انتهای پیام/61009/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول