اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت گروه جهادی نینوا صورت گرفت

بهسازی و محوطه‌سازی قطب فرهنگی دهستان قمرود

بسیجیان جهادگر گروه جهادی نینوا از ناحیه مقاومت امام حسن (ع) اقدام به بهسازی و محوطه‌سازی آستان 6 امامزاده در روستای سیف از توابع دهستان قمرود کردند.

بهسازی و محوطه‌سازی قطب فرهنگی دهستان قمرود

محمدصادق منصوریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم به تشریح فعالیت‌های گروه جهادی نینوا پرداخت و اظهار داشت: گروه جهادی نینوا از پایگاه سه سیدالشهدا (ع) حوزه سه شهید عابدی ناحیه امام حسین (ع) متشکل از 25 دانش‌آموز و دانشجوی بسیجی است که اردوی جهادی خود را از هشتم شهریور ماه در روستاهای محروم استان قم آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: شاکله گروه با محوریت محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به نقاط محروم و روستاهای بخش مرکزی استان قم به ویژه دهستان قمرود بسته شده که در سه محور برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و عمرانی و سازندگی به خدمت‌رسانی مشغول است و همچنین برنامه‌های درون گروهی طرح صالحین را نیز برای بسیجیان جهادگر به اجرا در می‌آورد.

مسئول گروه جهادی نینوا در ادامه به تشریح فعالیت‌های فرهنگی این گروه در مناطق محروم پرداخت و بیان داشت: در بعد فرهنگی آموزشی در دو روستای ملک آباد و ملک قلعه از توابع دهستان قمرود مباحثی همچون آموزش احکام، بیان مسائل اعتقادی از جمله امام‌شناسی و مهدویت و همچنین قرائت قرآن با حضور یک روحانی انجام می‌شود و در کنار آن برنامه‌های تفریحی نیز برای قشر جوان و نوجوان روستا طرح‌ریزی شده که در این مدت به اجرا می‌رسد.

منصوریان ادامه داد: در بحث عمرانی گروه جهادی نینوا به ترمیم و محوطه‌سازی آستانه شش امامزادگان حوالی روستای سیف آباد از توابع دهستان قمرود مشغول است و بسیجیان جهادگر این گروه که غالباً از دانشجویان سال آخر رشته‌های مهندسی عمران و معماری هستند، مشغول محوطه‌سازی، موزائیک‌کاری، تکمیل سرویس‌های بهداشتی و همچنین رنگ آمیزی و دیوارنویسی این حرم که قطب فرهنگی منطقه است، بوده و ان‌شاءالله تا 21 شهریور ماه که زمان پایان این اردوی جهادی است این کارها به خوبی به اتمام برسد.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های درون گروهی اردوهای جهادی پرداخت و ابراز داشت: برنامه‌های درون‌گروهی اردوهای جهادی در سال‌جاری در قرارگاه کربلا تمرکز پیدا کرد و پنج گروه جهادی که در این قرارگاه مستقر هستند برنامه‌های درون گروهی را مشترکاً انجام می‌دهند که از آن جمله می‌توان به برگزاری نماز جماعت، برنامه اعتقادی و فلسفی درون‌گروهی، مراسم‌های سخنرانی، برنامه معنوی استقبال از شهدای گمنام و قرائت ادعیه‌های مختلف اشاره کرد.

مسئول گروه جهادی نینوا خاطرنشان کرد: ورزش صبحگاهی و حماسه‌خوانی نیز به صورت روزانه در برنامه جهادگران گنجانده شده که با آن روحیه می‌گیرند و هر روز نیز با نام یکی از ائمه اطهار و یکی از شهدای شاخص کار گروه‌ها آغاز می‌شود.

انتهای پیام/78009/ر40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول