اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان البرز خبر داد

شرکت بیش از 1800 دانش‌آموز در طرح هجرت شهرستان البرز

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان البرز از شرکت یک‌هزار و 840 دانش‌آموز در طرح هجرت سه خبر داد و گفت: تاکنون بیش از یک‌هزار و 400 دانش‌آموز پسر و 440 دانش‌آموز دختر در این طرح شرکت کرده‌اند.

شرکت بیش از 1800 دانش‌آموز در طرح هجرت شهرستان البرز

محمدحسین تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به برگزاری اردوهای طرح هجرت سه اظهار کرد: طرح هجرت سه در راستای کمک به دولت در سازندگی و رساندن امکانات به مناطق محروم کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: با بهره‌گیری از توان و ظرفیت دانش‌آموزان و فرهنگیان در قالب اردوهای جهادی دانش‌آموزان و غنی‌سازی اوقات فراغت می‌توان نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و مشارکت دانش‌آموزان در سه ماه تعطیلی تابستان ایفا کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان البرز اضافه کرد: این طرح در راستای سازندگی و بهسازی مدارس، فراگیر شدن فرهنگ جهاد در جامعه و ایجاد روحیه ایثار، انفاق، احساس وظیفه و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان گام برمی‌دارد.

تقوی مهم‌ترین اهداف طرح هجرت را استمرار ارزش‌های دینی، مذهبی و انتقال آن به دوره تحصیلی و در نتیجه ارتقای دانش فنی و مهارتی و تقویت پایه‌های اعتقادی در میان دانش‌آموزان عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی در طرح هجرت سه تصریح کرد: نوشتن خط‌های زیبا از بزرگان و امامان، آموزش احکام اسلامی و برگزاری کلاس‌های عقیدتی سیاسی از جمله فعالیت‌های مهم این طرح است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان البرز با بیان مشارکت گسترده دانش‌آموزان در طرح هجرت سه اظهار کرد: در این طرح بسیاری از استعدادها شکوفا شده و زمینه تعاون دانش‌آموزان فراهم می‌شود؛ تاکنون بیش از یک‌هزار و 400 دانش‌آموز پسر و 440 دانش‌آموز دختر در این طرح در شهرستان البرز شرکت داشته‌اند.

تقوی خاطرنشان کرد: دشمن در راستای زدودن اعتقادات پاک نوجوانان و جوانان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند و امروز وظیفه دانش‌آموزان شناخت توطئه دشمنان و تلاش برای رفع آنها است.

وی استفاده از امکانات رفاهی از جمله استخر رایگان، کتابخانه و دیگر مکان‌های تفریحی را از دیگر مزایای شرکت‌کنندگان در طرح هجرت سه برشمرد.

انتهای پیام/77008/ل/ز20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول