اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بسیج سازندگی سپاه ناحیه زنجان مطرح کرد

حضور 400 مربی فنی و حرفه‌ای در اردوهای طرح هجرت زنجان

معاون بسیج سازندگی سپاه ناحیه زنجان گفت: 400 نفر از مربیان بسیجی فنی و حرفه‌ای در اردوهای طرح هجرت زنجان حضور دارند.

حضور 400 مربی فنی و حرفه‌ای در اردوهای طرح هجرت زنجان

فرشاد پیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به اهداف برگزاری اردوهای طرح هجرت دانش‌آموزان بسیجی اشاره کرد و اظهار داشت: زیباسازی مدارس، رنگ آمیزی دیوار، خط کشی زمین، جوشکاری و بهسازی، نظافت مدرسه برای غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان با شور و نشاط فراوان به فعالیت‌های مختلف می‌پردازند، تصریح کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان خود به زیباسازی مدارس می‌پردازند در طول سال تحصیلی نیز مراقبت بیشتری می‌کنند.

معاون بسیج سازندگی سپاه ناحیه زنجان ادامه داد: دانش‌آموزان با حضور در اردوهای طرح هجرت هیچ حق‌الزحمه‌ای دریافت نمی‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه بسیج سازندگی برای زیباسازی مدارس با آموزش و پروش و نوسازی مدارس فعالیت می‌کند، تصریح کرد: در بعضی مواقع هماهنگی‌های خوبی با این سازمان‌ها انجام نمی‌شود و حق‌الزحمه استادکاران به موقع پرداخت نمی‌شود.

پیری ادامه داد: همچنین گاهی اوقات مصالح مورد نیاز طرح به موقع تهیه نمی‌شود و این دلیلی بر تاخیر اجرای طرح‌ها است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان و مهندسان عمرانی بسیج سازندگی روزانه از اردوهای طرح هجرت بازدید می‌کنند، گفت: آنها تلاش می‌کنند مشکلات موجود را رفع کنند.

معاون بسیج سازندگی سپاه ناحیه زنجان اضافه کرد: تاکنون بازدیدهایی از طرف آموزش و پرورش، سپاه ناحیه زنجان و سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه فعالیت‌های بسیج سازندگی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری است، یادآور شد: اجرای این فعالیت‌ها در راستای تحقق شعار سال انجام می‌شود.

پیری با اشاره به اینکه در طول چهار سال گذشته مقام معظم رهبری با شعار سال بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند، گفت: فعالیت‌های اردوهای طرح هجرت در راستای خدمت‌رسانی و محرومیت زدایی به مناطق روستایی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در روستاهای فاقد امکانات احداث مسجد، غسال خانه، خانه بهداشت و... انجام می‌شود.

معاون بسیج سازندگی سپاه ناحیه زنجان با اشاره به اینکه 400 نفر از مربیان بسیجی خواهران در روستاها با همکاری فنی و حرفه‌ای استان زنجان دوره‌های مختلفی را برگزار می‌کنند، ادامه داد: این دوره‌ها در 23 رشته مختلف از 9 شهریور ماه تا 9 مهر ماه جاری برگزار می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه همه اقشار جامعه می‌توانند به صورت رایگان در این کلاس‌ها شرکت کنند، گفت: این کلاس‌ها در رشته‌های آموزش سفره آرایی، خیاطی، ICDL، سرمه دوزی، ساخت جعبه‌های تزیینی و... برگزار می‌شود.

پیری تصریح کرد: علاقه‌مندان با شرکت در این کلاس‌ها گواهی نامه مهارت فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند.

وی به برگزاری دوره‌های مختلف توسط جهاد کشاورزی زنجان اشاره کرد و گفت: دوره‌های ورمی کمپوست، پروش قارچ و... به صورت رایگان برگزار می‌شود.

معاون بسیج سازندگی سپاه ناحیه زنجان به اقدامات بسیج سازندگی در اردوهای طرح هجرت سال گذشته اشاره کرد و اذعان داشت: شش خانه بهداشت، مسجد، غسال خانه توسط اردوهای طرح هجرت احداث شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال گذشته در شش روستا 7 هزار متر لوله گذاری آب کشاورزی توسط بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی انجام شده، متذکر شد: همچنین 40 باب خانه محروم احداث یا بهسازی شده است.

انتهای پیام/73008/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول