اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مشارکت سپاه و آموزش و پرورش صورت گرفت

آغاز طرح هجرت 3 در حاجی‌آباد / مشارکت 200 نفر روز دانش‌آموز

فرمانده سپاه حاجی‌آباد از آغاز طرح هجرت 3 در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح با مشارکت مجموعه سپاه و آموزش و پرورش اجرایی خواهد شد.

آغاز طرح هجرت 3 در حاجی‌آباد / مشارکت 200 نفر روز دانش‌آموز

به گزارش خبرگزاری فارس از حاجی‌آباد، اباذر سالاری عصر سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه طرح هجرت که در مدرسه رازی این شهر برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از حضور مسئولان در برنامه افتتاحیه افزود: خداوند را شاکریم که این توفیق نصیب مجموعه سپاه و آموزش و پرورش شد تا بتوانیم بانی این کار ارزشمند باشیم و عرصه‌ای برای فعالیت جوانان این منطقه فراهم کنیم.

وی افزود: فلسفه اصلی کار ما در این طرح تزکیه نفس و کارهای ارزشمند فرهنگی و ارزشی است که قرار است برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد که علاوه بر کارهای عمرانی و سازندگی و در کنار آن به پرورش روح این عزیزان نیز عنایت داشته باشیم تا بتوانیم آن فرهنگ تفکر بسیجی را در وجود این عزیزان بارور کنیم.

این مسئول ادامه داد: کسانی که با این تفکر و ایده جلو می‌آیند در آینده جزو بهترین مدیران نظام خواهند شد.

فرمانده سپاه حاجی‌آباد گفت: اردوهای هجرت؛ جهت پرکردن اوقات فراغت و مشارکت دانش‌آموزان در تعمیر و ساخت مدارس، آشنا شدن آنها با خدمت‌رسانی، ایجاد فرهنگ جهاد و از خود گذشتگی بین دانش‌آموزان‌، انجام کمک حداقل به دولت در جهت مرمت و بازسازی است.

سالاری در پایان ضمن تشکر از اداره آموزش و پرورش حاجی‌آباد گفت: این برنامه با مشارکت بسیج دانش‌آموزی و اداره آموزش و پرورش اجرایی می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش حاجی‌آباد نیز در ادامه افزود: طرح هجرت سه یکی از بهترین و با ارزش‌ترین طرح‌هایی است که به صورت مشترک بین سپاه و آموزش پرورش اجرا می‌شود.

مهدی سالاری افزود: طرح‌هایی که تاکنون به صورت مشترک با سپاه برگزار شده مورد استقبال دانش‌آموزان واقع شده و تاثیر بسزایی در روحیه آنها داشته است.

وی در ادامه بیان داشت: این طرح جهت پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و از طرفی هم بخشی از مشکلات آموزش و پرورش در خصوص تعمیرات مدارس از جمله زیباسازی، رنگ‌آمیزی، برق‌کاری، آبرسانی، احداث و تعمیرات مدارس حل می‌شود.

سالاری اضافه کرد: در سال گذشته اعتبار طرح هجرت سه بالغ بر 20 میلیون تومان بود که ما توانستیم کارهای مفیدی را انجام دهیم که اگر این طرح برگزار نمی‌شد ما باید 80 میلیون تومان هزینه می‌کردیم ولی با 20 میلیون تومان توانستیم بخش عظیمی از مشکلات مدارس را حل کنیم.

امام جمعه شهرستان حاجی‌آباد نیز در این مراسم گفت: اردوهای طرح هجرت سه نقطه تلاقی شور و نشاط و شادابی جوانی و نوجوانی با انگیزه و معرفت بسیجی است.

حجت‌الاسلام روح‌الله مختاری ادامه داد: وقتی به سابقه انقلاب نگاه کنیم از زمانی که تفکر بسیجی در بین مردم پیدا شد همه امور رونق گرفت، در دوران دفاع مقدس در ابتدای جنگ مردم زیاد حضور نداشتند اما وقتی تفکر بسیجی آمد بسیجیان به میدان جنگ آمدند، بعد از دفاع مقدس هم بسیج در هر صحنه‌ای که ورود پیدا کرد کارها رونق گرفت مثلا در عرصه سازندگی و علمی برکات زیادی نصیب کشور ما شد.

وی ادامه داد: اردوهای طرح هجرت یکی دیگر از عرصه‌هایی است که بسیج بانی آن است و نوجوانان و جوانان با شور و نشاط به هر جایی که رفته‌اند بی مزد و منت و با انگیزه الهی و خدمت به خلق خدا و در کنار مردم مشکلات آنها را مرتفع کرده‌اند.

مختاری یادآور شد: طرح حجرت برکات متعددی برای خود این عزیزان نیز دارد جدای از این که مهارت آموزی می‌کنند همین که می‌دانند با دستان توانمند آنها بخش عظیمی از مشکلات آموزش و پرورش حل می‌شود و در سن 15 سالگی خودش را در این سطح می‌بیند که مشکل گشای مردم باشد و این خیلی در روحیه آنها تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام/88002/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول