اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محرومیت‌زدایی افتخار بسیج است

بازدید سردار خراسانی از روستای محروم قره‌حسنلو و طرح هجرت دانشجویی

رئیس بسیج سازندگی کشور با ورود به روستای قره‌حسنلوی اردبیل با عمق محرومیت‌های این روستا و خدمات دانشجویان بسیجی در قالب اردوهای جهادی در این روستا آشنا شد.

بازدید سردار خراسانی از روستای محروم قره‌حسنلو و طرح هجرت دانشجویی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ابتدای ورود سردار مجید خراسانی به روستای قره‌حسنلوی اردبیل که با استقبال روستاییان در جلوی مسجد این روستا همراه بود، سردار خراسانی از ابعاد مختلف طرح اردوهای بسیج دانشجویی دانشگاه نوین اردبیل بازدید کرده و در جریان طرح‌های اردوی جهادی این دانشجویان قرار گرفت.

در ابتدای مراسم تعدادی از کودکان و نونهالان سرود ارزشی و انقلابی را قرائت کرده سپس مسئول بسیج خواهران اردوهای جهادی دانشگاه نوین اردبیل گزارشی از روند فعالیت اردوهای جهادی دانشجویان این دانشگاه در این روستای محروم را ارائه کرد.

بیتا ملحی اظهار داشت: ما از اول شهریور ماه تاکنون در قالب اردوهای جهادی دانشجویان در این روستا حضور پیدا کردیم و تا یک هفته دیگر برنامه‌هایمان را در بخش‌های عمرانی، آموزشی، بهداشتی و درمانی و خدمات عمرانی روستایی به اتمام خواهیم رساند.

اما یکی از اهالی روستا گزارشی از مشکلات و نارسایی‌های روستای قره‌حسنلو را مطرح کرد و گفت: این روستا در شرایط سخت بی‌آبی به سر می‌برد به طوری که تمام 17 چاه این روستا خشک شده و اهالی با مشکلات عدیده‌ای در این زمینه روبرو هستند به طوری که اکثر روستاییان تصمیم گرفته‌اند به دلیل مشکلات آب شرب آشامیدنی، کشاورزی و سایه افکندن فقر بر زندگی آنها به مناطق دیگر مهاجرت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این بازدید رئیس بسیج سازندگی کشور از بخش‌های مختلف گروه جهادی این روستا بازدید کرد و در جریان فعالیت بسیج جامعه پزشکی ویزیت رایگان بیماران و مراجعان روستایی قرار گرفت به طوری که دو پزشک به همراه پرستار و داروی مورد نیاز روزانه به بیش از 100 تا 110 نفر ارائه خدمات کرده و به بیماران رسیدگی می‌کنند.

سردار خراسانی همچنین از روند بهسازی و رنگ‌کاری مدرسه این روستا بازدید کرد که دانشجویان دانشگاه نوین در حرکتی خودجوش اقدام به بهسازی و رنگ‌آمیزی این مدرسه کرده و با روند اجرای این پروژه‌ها آشنا شدند.

همچنین رئیس بسیج سازندگی کشور از طرح پرورش مرغ بومی و محلی به ظرفیت 45 هزار قطعه در روستای سلطان‌آباد اردبیل بازدید کرده و در جریان تولید و پرورش مرغ و ماکیان روستایی و بومی قرار گرفت.

تولید‌کنندگان این مجموعه با کمترین سود و به نرخ 2 هزار و 300 تومان مرغ چهار ماهه خود را به بازار عرضه کرده تا در طرح‌های اقتصاد مقاومتی مشارکتی جدی داشته باشند.

انتهای پیام/62001/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول