اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

فارس گزارش می‌دهد

مشارکت خودجوش دانش‌آموزان در اردوهای طرح هجرت

مشارکت خودجوش دانش‌آموزان در اردوهای طرح هجرت موجب تحکیم دوستی‌ها می‌شود.

مشارکت خودجوش دانش‌آموزان در اردوهای طرح هجرت

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اردوهای طرح هجرت 3 دانش‌آموزان از ابتدای تابستان سال جاری در استان زنجان آغاز شده است.

اردوهای طرح هجرت با هدف استفاده و بهره‌مندی صحیح و درست از ظرفیت و توانمندی عظیم دانش‌آموزان در راستای توسعه و شکوفایی مدارس انجام می‌شود.

دانش‌آموزان بسیجی با کمک بسیج سازندگی با حضور در مدارس به فعالیت‌های مختلفی می‌پردازند و در این ایام اوقات فراغت خود را نیز پر می‌کنند.

دانش‌آموزان با حضور در مدارس با همراهی مسئولان مدرسه و دوستان خود تجارب بسیاری را برای زندگی آینده خود کسب می‌کنند.

این دانش‌آموزان به جای بازی در کوچه و خیابان حضور در مدرسه را برای پر کردن اوقات فراغت خود انتخاب کرده‌اند و این حضور انگیزه‌ای برای پذیرش مسئولیت آنها فراهم می‌کند.

دانش‌آموزانی که با سن کم این مسئولیت‌ها را پذیرفته‌اند قطعا در آینده پله‌های ترقی و موفقیت را با تلاش مضاعف خود به راحتی طی می‌کنند.

اقدامات دانش‌آموزان بسیجی در راستای زیباسازی مدارس است و آنها همه تلاش خود را انجام می‌دهند تا مدرسه‌ای تمیز و زیبا برای آغاز سال تحصیلی جدید برای دوستان خود فراهم کنند.

این حضور قطعا با آگاهی و آمادگی است چرا که آنها به جای صرف وقت برای تماشای تلویزیون، بازی‌های رایانه‌ای و همبازی شدن با هم سن و سالان خود کمک به زیباسازی مدارس را برگزیده‌اند.

قطعا خداوند متعال برای این مشارکت اجر و ثوابی درنظر می‌گیرد و این اقدامات آنها را برای حضور در عرصه‌های دشوار زندگی آینده آماده می‌کند.

دانش‌آموزان در طول تابستان، در ایام ماه مبارک رمضان زیر گرمای خورشید برای کمک به همنوعان و دوستان خود این فعالیت‌ها را انتخاب کرده‌اند.

به همراه مسئولان برای بازدید از اقدامات دانش‌آموزان از اردوهای طرح هجرت راهی چند مدرسه زنجان شدیم تا با فعالیت‌های آنها از نزدیک آشنا شویم.

*بازدید مسئولان و خبرنگاران از مدارس زنجان

در ابتدا به مجتمع آموزشی شهید صیاد شیرازی و دبیرستان ابوریحان بیرونی اسلام آباد زنجان سر زدیم.

مدیر دبیرستان ابوریحان بیرونی به اقدامات دانش‌آموزان بسیجی در این مدرسه اشاره کرد و اظهار داشت: دانش‌آموزان از ابتدای مرداد ماه جاری تاکنون برنامه‌های مختلفی را اجرا کرده‌اند.

مهدی بالا بلند با بیان اینکه دانش‌آموزان با اشتیاق به مرمت و زیباسازی مدرسه خود می‌پردازند، تصریح کرد: این طرح برای نخستین بار در دبیرستان ابوریحان بیرونی اجرا می‌شود.

مربی فرهنگی و استاد کار عرصه‌های بسیج سازندگی دانش‌آموزان دبیرستان ابوریحان بیرونی اظهار کرد: دانش‌آموزان در طول تابستان به کارهای رنگ آمیزی مدارس، حیاط، نقاشی سالن مدرسه، کلاس‌ها، نیمکت‌ها و... پرداخته‌اند.

علی بیات جوشکاری و تعمیر نیمکت‌های شکسته را از دیگر اقدامات دانش‌آموزان اعلام کرد و افزود: 20 نفر از دانش‌آموزان بسیجی زنجانی در زیباسازی این مدرسه شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در اردوهای طرح هجرت دبیرستان ابوریحان بیرونی چهار عرصه مختلف مشخص شده است، گفت: در هر عرصه چهار نفر از دانش‌آموزان فعالیت می‌کنند.

این مربی فرهنگی و استاد کار دانش‌آموزان با اشاره به اینکه از ابتدای تابستان تاکنون 25 مدرسه زیر پوشش برنامه‌های این طرح بوده است، تصریح کرد: خدمت به علم و علم آموزی جزو بهترین فعالیت‌ها محسوب می‌شود و شرکت در اردوهای طرح هجرت نیز جزو این خدمات است.

در ادامه یکی از دانش‌آموزان بسیجی 16 ساله اظهار کرد: دانش‌آموزان روزانه چهار ساعت در این طرح فعالیت می‌کنند.

ابوالفضل بهرامی با اشاره به اینکه برای نخستین بار است که در این طرح شرکت می‌کنم، گفت: با توجه به علاقه خود در خدمت رسانی و کمک به زیباسازی مدارس سال آینده نیز در اروهای طرح هجرت شرکت خواهم کرد.

وی به فعالیت‌های بسیج دانش‌آموزی در مدارس اشاره کرد و افزود: حلقه‌های صالحین و برگزاری اردوهای مختلف جزو این فعالیت‌ها است.

این دانش‌آموز بسیجی ادامه داد: تاکنون 90 درصد از برنامه‌های طرح هجرت در دبیرستان ابوریحان بیرونی عملیاتی شده است.

یکی دیگر از دانش‌آموزان 19 ساله شرکت‌کننده در طرح هجرت اظهار کرد: در 15 روز گذشته به رنگ آمیزی دیوار، تمیز کردن کلاس‌ها و دیگر فعالیت‌ها پرداخته‌ایم.

* تحقق منویات مقام معظم رهبری از اهداف حضور دانش‌آموزان است

حسین محمودپور به هدف خود در شرکت در این اردو اشاره کرد و اظهار داشت: خدمت به علم و تحقق منویات مقام معظم رهبری از اهداف دانش‌آموزان برای شرکت در این اردو است.

وی با اشاره به اینکه برای بار دوم است که در اردوهای طرح هجرت شرکت می‌کنم، گفت: با برنامه‌های این طرح مدرسه برای حضور دوستان خود در سال تحصیلی جدید آماده می‌کنیم.

در ادامه مسئولان و خبرنگاران استان زنجان از مجتمع مهدیه مدرسه راهنمایی ولایت زنجان بازدید کردند.

مدیر مدرسه راهنمایی دخترانه ولایت با اشاره به اینکه برای ایجاد آرامش خاطر دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید برنامه‌های طرح هجرت اجرا می‌شود، گفت: 50 نفر از دانش‌آموزان در این مدرسه به انجام برنامه‌های مختلفی می‌پردازند.

اکرم احمدی آزاد با بیان اینکه دانش‌آموزان از ابتدای مرداد ماه جاری به طور متوالی در این طرح حضور دارند، گفت: با توجه به ماه مبارک رمضان و مسافرت خانواده‌ها تعداد دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان تا 25 شهریور ماه جاری در این مدرسه فعالیت می‌کنند، افزود: دانش‌آموزان تاکنون به رنگ آمیزی حیاط و نیمکت‌ها، شستن فرش‌های نمازخانه مدرسه، تمیز کردن کتابخانه و شماره زدن به کتاب‌ها، کاشتن گل و ... پرداخته‌اند.

* دانش‌آموزان با حضور در این طرح دوستی‌های خود را تحکیم می‌کنند

مدیر مدرسه راهنمایی ولایت با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان با حضور در این طرح دوستی‌های خود را تحکیم می‌کنند، گفت: آنها با اشتیاق و با نیت قلبی به فعالیت‌های مختلفی می‌پردازند.

یکی از دانش‌آموزان 14 ساله مدرسه راهنمایی ولایت افزود: از ساعت 8.30 تا 12.30 دانش‌آموزان به اجرای برنامه‌های طرح هجرت می‌پردازند.

سمیرا داداشی با تاکید بر اینکه سال آینده نیز در اردوهای طرح هجرت شرکت می‌کنم، گفت: دانش‌آموزان با شرکت در این اردوها تجارب بسیاری را کسب می‌کنند.

در ادامه مسئولان و خبرنگاران برای اطلاع از روند اجرای اردوهای طرح هجرت از دبیرستان دخترانه فرزانگان و دبیرستان پسرانه میلاد نیز بازدید کردند.

امید است این اقدامات دانش‌آموزان در اردوهای طرح هجرت سبب تجربه‌اندوزی آنها شود و هر روز بر آمادگی آنها برای شرکت در این اردوها افزایش یابد.

---------------------------

گزارش از: مریم بختیاری

---------------------------

انتهای پیام/73008/ب40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول