اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب‌‌رئیس هیئت والیبال قزوین:

میزبانی قزوین از اردوی تیم‌ملی آرزویی که محقق شد

نایب‌رئیس هیئت والیبال استان قزوین گفت: یکی از آرزوهایی که در سر داشتم، میزبانی قزوین از اردوی تیم ملی والیبال جوانان دختر کشور بود که سرانجام به تحقق پیوست.

میزبانی قزوین از اردوی تیم‌ملی آرزویی که محقق شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، از ده سالگی به دنیای والیبال قدم گذاشت و تمرینات خود را زیر نظر مربیان در سالن تختی قزوین آن هم روی آسفالت آغاز کرد، هوش و ذکاوتش موجب شد تا رفته رفته پله‌های ترقی را طی کند تا عاقبت موفق شود جواز حضور در اردوی آماده‌سازی تیم ملی والیبال بانوان کشورمان را به دست آورد.

گرچه در هنگام انتخاب شدن و عضویت در ترکیب نهایی تیم ملی زنان کشورمان انقلاب اسلامی شکل گرفت و بانوان به علت عدم وجود شرایط لازم برای ورزش بانوان تا چند سال نتوانستند در عرصه‌های ورزشی فعالیت‌های جدی را داشته باشند، اما اراده و پشتکار بالا موجب شد تا از دنیای حرفه‌ای بازیگری کناره‌گیری کند و روی به مربیگری آورد.

انتظار زیاد طول نکشید و توانست در مدت زمانی کوتاه در عرصه مربیگری خوش بدرخشد و یکی یکی مدارک ملی و بین‌المللی را در کارنامه خود به ثبت برساند.

صحبت از زهرا رسولی بانوی پیشکسوت والیبال استان قزوین است، بانویی که در پس چهره خندانش جدیت در تمرینات حرف اول و آخر را برای او می‌‌زند، گفت‌وگو با این بانوی پیشکسوت که بیش از 50 سال از عمر خود را پای رشته والیبال و آموزش به جوان‌ترها گذاشته است کار سختی بود، اما اعتماد به نفس و چهره سرشار از امید و انگیزه رسولی این کار را برای ما آسان‌تر کرد تا با آسودگی خاطر بیشتری بتوانیم سؤالات خود را مطرح کنیم.

*به عنوان پرسش نخست می‌خواهم گریزی به زمان مربیگری شما بزنم، از چه سالی وارد عرصه مربیگری شدید و در حال حاضر چه مدرکی را در اختیار دارید؟

تقریباً از سال 60 به بعد پا به عرصه مربیگری گذاشتم که همزمان هم رفته رفته کارت مربیگری درجه سه و دو و یک خود را گرفتم و پس از آن موفق شدم مدرک ملی و ممتاز را هم از سوی فدراسیون دریافت کنم، مدرک بین‌المللی مربیگری درجه یک و سپس درجه دو خود را هم در سال 77 از سوی فدراسیون دریافت کردم.

در حال حاضر هم به مدت 13 سال است که به عنوان مدرس در کلاس‌های مربیگری درجه دو و سه فدراسیون والیبال کشورمان حضور دارم.

*یکی از آرزوهای خود را برپایی اردوهای آماده‌سازی تیم‌های ملی والیبال دختران کشورمان در قزوین دانسته‌اید. چرا این آرزو در ذهن شما خطور کرده است؟

به طور طبیعی میزبانی اردوهای آماده‌سازی تیم‌های ملی در استان‌ها، مزایای زیادی را به همراه دارد، ساده‌تر صحبت کنم، همواره یکی از آرزوهایی که در سر داشتم این بود که بتوانیم روزی میزبان بازیکنان اردونشین تیم‌های ملی والیبال بانوان کشورمان در قزوین باشیم که با همت مسئولان هیئت والیبال استان قزوین و موافقت فدراسیون خدا توفیقی عطا کرد و این اتفاق برای نخستین بار در قزوین صورت گرفت.

میزبانی اردونشینان تیم ملی، به نوعی موجب شد تا بازیکنان و مربیان قزوینی هم از نزدیک در سالن نظاره‌گر تمرینات تیم ملی باشند و به نوعی با دیدن تمرینات از نزدیک و برگزاری کلاس‌های آموزشی در هنگام تمرینات سطح علمی خود را بالاتر ببرند و خود را به استانداردهای روز والیبال کشور بیش از گذشته نزدیک‌تر کنند.

*در تمرینات آماده‌سازی تیم ملی والیبال دختران جوان کشورمان، چه تعداد مربی و بازیکن از قزوین، با دیگر بازیکنان و مربیان تیم ملی همراه بودند؟

با موافقت فدراسیون چهار مربی خانم از استان قزوین در طول برگزاری اردو که چهار روز در سالن بعثت به طول انجامید حضور داشتند که با نظر سرمربی تیم ملی کلاس بازآموزی و روش‌های تدریس یکسان برای مربیان برگزار شد و آنان تجربه خیلی خوبی را پشت‌سر گذاشتند و در این کلاس‌ها رفع اشکالات تکنیکی شد.

از میان بازیکنان اردونشین تیم ملی نیز قزوین دو نماینده داشت که شقایق رحمانی و عاطفه لشگری در پست‌های اسپکر با داشتن قدی بیش از 175 سانتی‌متر به همراه 33 ورزشکار دیگر تمرینات خود را زیر نظر مربیان و کادر فنی تیم ملی برگزار کردند.

*تیم ملی والیبال دختران جوان کشورمان خود را برای حضور در چه مسابقاتی آماده می‌کند؟

این تیم خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی 2014 قاره کهن آسیا آماده می‌کند که البته هنوز زمان دقیق و مکان برگزاری این رقابت‌ها مشخص نشده است، اما به احتمال زیاد این رقابت‌ها تابستان سال آینده برگزار می‌شود.

*فکر می‌کنید که ورزشکاران دختر قزوینی می‌توانند در نهایت جواز حضور در ترکیب نهایی تیم ملی والیبال دختران جوان کشورمان را به دست آورند؟

تیم ملی والیبال دختران جوان کشورمان تا زمان برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا بیش از 10 اردوی آماده‌سازی را پشت سر می‌گذارند و مطمئنا در این بین بازیکنانی می‌توانند مجوز حضور در ترکیب نهایی تیم ملی را به دست آورند که بتوانند آمادگی بدنی خود را رفته رفته بهتر کنند.

بازیکنان؛ جدیت، تلاش و پشتکار را سرلوحه تمرینات خود قرار دهند، در هر صورت با شناختی که از بانوان خوب و توانمند قزوینی سراغ دارم، آن‌ها تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند که در این اردو موفق ظاهر شوند، گرچه حضور و تلاش آنان در این اردو برای هیئت والیبال استان رضایت بخش بوده است.

*در حال حاضر رشته والیبال در سطح بانوان چه فعالیت‌های را پشت سر می‌گذارد و در نهایت چه برنامه‌هایی برای رشد والیبال در سنین پایه در استان در نظر گرفته شده است؟

اتفاقاً برپا کردن پایگاه‌های استعدادیابی یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در سال‌های اخیر در دستور کار هیئت والیبال استان قرار گرفته و این برنامه با حضور بیش از 200 نفر از پایه‌های سوم تا ششم ابتدایی با میانگین سنی 9 تا 12 سال با جدیت در سه سالن والیبال ورزشگاه معلم، شاهد نرگس و شقایق قزوین در فصل تابستان پیگیری شده است که اگر از این تعداد ورزشکار حتی نصف آنان هم در این پایگاه‌ها باقی بمانند و تمرینات خود را زیر نظر مربیان پیگیری کنند، من به شما قول خواهم داد حداقل والیبال بانوان استان تا 10 سال آینده در رده‌های سنی مختلف تأمین می‌شود.

*در سال جاری تیمی از والیبال بانوان استان در رقابت‌های لیگ‌های باشگاهی کشور تیمداری می‌کند؟

بله مسئولان هیئت والیبال استان از جمله ناصحی رئیس هیئت این قول را به ما داده‌اند که در فصل جاری رقابت‌های لیگ دسته اول بانوان باشگاه‌های کشور که آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود، حضور داشته باشیم تا بتوانیم در این مسابقات ظرفیت‌های خود را مقابل رقیبان به نمایش بگذاریم و تمام تلاش ما این است که با درخشش در این مسابقات حداقل به زودی بتوانیم در رقابت‌های لیگ برتر به میدان برویم.

*سقف آرزوهای شما با توجه به اینکه سال‌ها در عرصه بازیکن و مربی در سطح والیبال استان و کشورمان بوده‌اید، چیست؟

یکی از آرزوهای من این است که همان طور که تیم ملی والیبال مردان کشورمان امروز در آسیا سروری می‌کند و تمام تیم‌ها بسیج شده‌اند تا این تیم را شکست بدهند، تیم ملی والیبال زنان نیز بتواند این جایگاه را به دست بیاورد.

امیدوارم در این بین بازیکنان قزوینی هم سهم عمده‌ای از ملی پوشان را در ترکیب نهایی تیم ملی کشورمان داشته باشند و در مسابقات لیگ هم بتوانند ارزش‌های خود را به اثبات برسانند و توانایی‌های خود را نشان دهند.

در مجموع امیدوار هستم اگر روزی قرار شد رقابت‌های انتخابی درون اردویی تیم ملی برگزار شود، بازیکنان قزوینی بتوانند با اعتماد و جلب نظر کادر فنی بیشترین ورزشکاران تیم ملی والیبال زنان کشورمان را تشکیل بدهند.

*از افتخارات و موفقیت‌‌های خودتان در عرصه مسئولیت‌های والیبال بانوان بگویید.

در زمان مسئولیت خود به عنوان رئیس انجمن والیبال بانوان استان از سوی فدراسیون به عنوان هیئت برتر کشور برگزیده و انتخاب شدم، در سال‌های دورتر با درخشش در مسابقات لیگ دسته اول والیبال باشگاه‌های کشور موفق شدیم مجوز حضور در رقابت‌های سوپرلیگ را کسب کنیم.

در مدت سه سال حضور در لیگ برتر موفق شدیم عنوان پنجمی را به خود اختصاص دهیم، در نهایت هم به علت نبود اسپانسر نتوانستیم در مسابقات سوپرلیگ رقابت‌های خود را ادامه دهیم و همین امر موجب شد دوباره راهی مسابقات دسته اول شویم و کار خود را در آنجا از سر بگیریم.

----------------------

گفت‌و‌گو: رضا قنبری

----------------------

انتهای پیام/77004/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول