اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

لیگ والیبال دانش‌آموزی موثرترین روش شناسایی استعدادها

در بیانیه مسئولان باشگاه کاله مازندران درباره توجه به استعدادهای ناب والیبالی آمده است: لیگ والیبال دانش‌آموزی موثرترین روش شناسایی استعدادهای ناب ورزشی است.

لیگ والیبال دانش‌آموزی موثرترین روش شناسایی استعدادها

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، باشگاه ورزشی کاله مازندران یکی از معدود باشگاه‌های ورزشی سطح کشور در رشته ورزشی والیبال است که طی چند سال تیمداری خود در عرصه حرفه‌ای همانند توجه به والیبال بزرگسالان به بخش پایه نیز توجه ویژه‌ای دارد.

این باشگاه در چند سال گذشته با بکارگیری مربیان برجسته خارجی نظیر تیهو و دامیان توانسته با ایجاد آکادمی در استعدادیابی مفید و موثر عمل کرده و نتیجه آن تحویل والیبالیست‌های پایه، نوجوانان، جوانان و امیدها به تیم‌های ملی والیبال است.

این باشگاه همچنین توانسته سال گذشته با حمایت اداره ورزش و جوانان و هیئت والیبال این شهرستان برای نخستین بار در کشور با دعوت از تیم‌های مختلف آموزشگاه‌ها و دانش‌آموزی نخستین لیگ والیبال دانش‌آموزی را راه‌اندازی کرده و به خوبی به پایان برساند که این موضوع می‌تواند امری قابل توجه برای مسئولان کشوری برای برپایی لیگ والیبالی سراسری باشد.

مسئولان باشگاه کاله مازندران درباره توجه به استعدادهای ناب والیبال و بسکتبال بیانیه‌ای صادر کرده که نسخه‌ای از آن به دفتر سرپرستی خبرگزاری فارس در مازندران ارسال شد.

در این بیانیه آمده است: لیگ والیبال دانش‌آموزی موثرترین روش شناسایی استعدادهای ناب ورزشی است، طرح پیشنهادی باشگاه ورزشی کاله مازندران به منظور شناسایی، آموزش و معرفی استعدادهای بالقوه ورزش‌های والیبال و بسکتبال در مدارس ابتدایی و راهنمایی مازندران بوده است.

باشگاه ورزشی کاله مازندران با ارائه یک طرح کاربردی با مشارکت با ادارات مختلف آموزش پرورش مازندران در نظر دارد با استفاده از ظرفیت‌های سخت‌افزاری موجود در ادارات آموزش و پرورش، نسبت به برگزاری مسابقات رشته‌های والیبال و بسکتبال در سطوح تحصیلی ابتدایی و راهنمایی اقدام کند.

باشگاه ورزشی کاله مازندران بر این باور است که آموزش و پرورش از دیرباز خاستگاه اصلی کشف استعدادهای ناب ورزشی و معرفی آنان به سطوح متعالی ملی و بین‌المللی بوده پس این باشگاه با همکاری همه جانبه با ادارات آموزش و پرورش و مطالعه، بررسی و طراحی رقابت‌های لیگ دانش‌آموزی و اجرای آزمایشی لیگ دانش‌اموری در شهرستان‌های آمل و بابل به توفیقات و نتایج قابل ملاحظه‌ای دست یافته است و در نظر دارد این طرح را در دیگر شهرهای مازندران با حمایت و هدایت ادارات کل آموزش و پرورش و ورزش و جوانان مازندران به اجرا درآورد.

فرایند عملیاتی و نحوه همکاری باشگاه ورزشی کاله مازندران با اداره کل آموزش وپرورش استان مازندران به شرح زیر است:

1-هماهنگی و پیگیری اداره آموزش و پرورش هر شهرستان به منظوراختصاص یک یا دو سالن مناسب جهت برگزاری مسابقات مربوطه در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هر هفته در سالن‌های تحت اختیار اداره آموزش وپرورش همان شهرستان.

2- تقبل هزینه‌های داوری براساس دستورالعمل‌های داوری اداره آموزش و پرورش و اهدای دو عدد توپ به هر تیم شرکت‌کننده توسط باشگاه ورزشی کاله مازندران.

3- واریز جایزه 5 میلیون ریالی مقام قهرمانی، 3 میلیون ریالی مقام دومی و 2 میلیون ریالی مقام سومی به حساب مدارس مربوطه توسط باشگاه ورزشی کاله مازندران.

به گزارش فارس، مجموعه اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته از مدت‌ها قبل به مسئولان و مدیران ارشد آموزش و پرورش استان مازندران، معاونت وزرات آموزش و پرورش و ریاست فدارسیون‌های والیبال و بسکتبال گزارش شده است.

باشگاه ورزشی کاله مازندران بر این باور است همانند تمام کشورهای توسعه‌یافته ورزشی، اقدامات پایه‌ای را باید از سطوح مختلف آموزش و پرورش آغاز کرد همانطوری که در کشور ترکیه قبل از شروع به احداث یک مدرسه، در کنار آن یک مجموعه ورزشی با تمام امکانات ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/86012/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول