اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه خبر داد

برگزاری 127 برنامه فرهنگی در قروه طی هفته دفاع مقدس

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه از برگزاری 127 برنامه فرهنگی، هنری، ورزش و اجتماعی همزمان با هفته دفاع مقدس با محوریت جوانان در این شهرستان خبر داد.

برگزاری 127 برنامه فرهنگی در قروه طی هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، جعفر کاوه بعد از ظهر امروز در نشست ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: جوانان ایران اسلامی در 8 سال دفاع مقدس با خلق رشادت‌های فراوان نشان دادند که بهترین جوانان جهان هستند و این الگوپذیری باید به نسل حاضر منتقل شود.

وی با اشاره به فلسفه بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس یعنی اینکه ملت ایران در بیگانه ستیزی به معنای مخالفت با تجاوز و توسعه طلبی دشمنانش شهره خاص و عام است و اجازه نخواهد داد تا کمترین تعرضی به خاک پاک میهنش صورت پذیرد.

کاوه زنده‌نگه داشتن فرهنگ متعالی ایثار و شهادت در بین ملت ایران را از دیگر اهداف این هفته عنوان کرد و افزود: تمامی ایثارگران و جانبازان ما سرمایه‌های معنوی هستند که با راست قامتی خود در طول تاریخ اسوه استقامت و ایستادگی شدند.

وی خاطرنشان کرد: غفلت از عظمت این بزرگان به منزله پشت کردن به ارزش‌هایی است که در طول 8 سال دفاع مقدس برای حفظ و احیای آن، یک تنه در برابر دنیای استکبار ایستادیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه عرصه دفاع مقدس را صحنه به خاک نشستن ابرقدرت غرب و شرق در برابر عظمت ملت ایران دانست و گفت: با دفاع ملت ایران رساترین ندای آزادگی برای جهانیان طنین انداز شد و رشادت و دلاوری رزمندگان ما موجب شد که حتی دشمنان نیز بر شهامت آنان اذعان کنند.

کاوه با اشاره به اینکه  هشت سال دفاع مقدس، آثار با ارزش و معنوی را بر جای گذاشت که نشانگر روزهای پر فراز و نشیب، تلخ و شیرین حماسه آفرینان صحنه‌های جنگ است تصریح کرد: جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، با تمام ویرانگری‌هایش دارای برترین فرهنگ است.

به گفته وی، فرهنگ دفاع مقدس خود مجموعه‌ای از بارزترین منشورهای در بردارند فرهنگ انسان‌ساز اسلام است که انتقال این فرهنگ و حماسه‌ها به نسل‌های بعدی و حفظ ارزش‌ها و آثار این سال‌ها، از مهم‌ترین اقداماتی است که باید بدان توجه شود.

وی با اشاره به دستاوردهای دفاعی 8 سال دفاع مقدس برای ملت ایران، گفت: ایران قبل از انقلاب اسلامی کشوری بود که در تمام مسائل نظامی وابسته به آمریکا و غرب بود و حضور مستشاران نظامی آمریکا در تمام سطوح نیروهای مسلح آشکارا وجود داشت.

وی افزود: ساخت موشک‌ها و تانک‌های پیشرفته و ناوهای کوچک و بزرگ از دستاوردهای مهم صنایع نظامی در طول دوران دفاع مقدس است.

گفتنی است؛ برگزاری یادواره بزرگ شهدای شهرستان، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، برپایی نمایشگاه‌های دفاع مقدس در بخش مختلف هنری و فرهنگی، رقابت‌های ورزشی، تجلیل از چهره‌های ماندگار دفاع مقدس، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق مختلف شهرستان، افتتاح طرح‌های عمرانی، همایش منتظران موعود و زنان ایثارگر، نواختن زنگ مقاومت و ده‌ها عنوان برنامه دیگر، از جمله آیین‌هایی است که همزمان با هفته دفاع مقدس در قروه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/79009/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول