اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بوشهر خبر داد

تشییع پیکر شهدای گمنام در استان بوشهر همزمان با هفته دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس پیکر‌های مطهر 10 شهید گمنام در 4 نقطه بوشهر تشییع می‌شود.

تشییع پیکر شهدای گمنام در استان بوشهر همزمان با هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد موحد بعدازظهر امروز درنشست هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان بوشهر با اشاره به اینکه تا‌کنون 77 شهید گمنام در استان بوشهرتشییع شده است افزود: 6 هزار شهید گمنام در 700 نقطه کشور تشییع و دفن شده است و 7 هزار شهید دیگر هنوز در خاک عراق است که کمیته جستجوی مفقودین در حال تحقیق و تفحص هستند.

وی با اشاره به تشییع 10 شهید گمنام در استان بوشهر گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس پیکرهای مطهر 10 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در این استان تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.

موحد اظهارکرد: شهدای گمنام استان بوشهر دو روز پیش از هفته دفاع مقدس وارد استان می‌شوند و بعد از برگزاری مراسم، به مناطق از پیش تعیین شده برای تشییع و تدفین اعزام خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر افزود: از این تعداد شهید، پیکرهای سه شهید در جزیره شیف، دو شهید در نیروگاه اتمی، دو شهید در شهر چغادک و سه شهید در شهر بندر ریگ به خاک سپرده می‌شوند.

وی با بیان اینکه سن شهدا بین 16 تا 23 سال بوده است اضافه کرد: براساس نتیجه آزمایش DNA شهدایی که قرار است در جزیره شیف به خاک سپرده شوند 22 و 23 ساله هستند که درعملیات والفجر 8، فاو و یک شهید 21 ساله نیز در منطقه شرحانی به شهادت رسیده‌اند.

موحد اضافه کرد: شهدایی که در نیروگاه اتمی بوشهر دفن می‌شوند نیز 16 ساله و 21 ساله هستند که در عملیات والفجر 8 و فاو به درجه رفیع شهادت نایل آمده‌اند.

انتهای پیام/66006/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول