اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شعر آیینی کشور:

شعر مقاومت رهاورد دوران دفاع مقدس است

دبیر شعر آیینی کشور گفت: افتخار ما این است که حجم عظیمی از آثار فارسی بعد از انقلاب اسلامی در زمینه شعر مقاومت است که رهاورد هشت سال دوران دفاع مقدس است.

شعر مقاومت رهاورد دوران دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، محمد علی مجاهدی در آیین اختتامیه ششمین جشنواره شعر بسیج استان قم اظهار داشت: در دفاع مقدس عده‌ای جانشان را کف دست گذاشته و از کیان شیعی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند و با اهدای خونشان آسایش و آرامش امروز را برای ما فراهم کردند.

وی همچنین با بیان اینکه غالیان (غلوکنندگان) ائمه معصومین(ع) را خدا می‌دانستند و امام علی(ع) نیز با آنان مبارزه کرد، اظهار داشت: ربوبیت از آن خداست و ائمه اطهار(ع) از طریق بندگی پروردگار به مقام رفیعی رسیدند که دست نیافتنی است.

مجاهدی افزود: آثاری که مبانی شیعه را زیر سئوال می‌برند، نباید اجازه انتشار داشته باشند.

وی در بخش دیگر سخنان خود شعر مقاومت را یکی از زیرمجموعه‌های شعر رهایی برشمرد که جزء مجموعه شعر آیینی است و افزود: موضوعات بیداری، اعتراض، دفاع، مقاومت، قیام، جهاد و شهادت جزء شعر رهایی محسوب می‌شوند.

دبیر شعر آیینی کشور قلمروی شعر آیینی را وسیع دانست و تاکید کرد که در این زمینه باید استادان و کارشناسان وارد میدان شده و نتیجه پژوهش‌های خود را به جامعه عرضه کنند.

مجاهدی گفت: شعر آیینی فقط به ماتم و شادی محدود نمی‌شود و شامل مقوله‌هایی همچون توحیدی، اخلاقی، حِکمی و پند نیز می‌شود که دستمایه و محتوای این اشعار برگرفته از منابع مُتقَن شیعی است.

انتهای پیام/2258/ت/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول