اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت خبر داد

تولید سالانه 200 هزار تن محصولات گلخانه‌ای در جیرفت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت گفت: سالانه حدود 200 هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای با کیفیت این شهرستان به بازارهای داخل و خارج از کشور عرضه می‌شود.

تولید سالانه 200 هزار تن محصولات گلخانه‌ای در جیرفت

محمدعلی سیفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار کرد: این شهرستان به دلیل شرایط خاص اقلیمی با دارا بودن بیش از 800 هکتار سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای از مهم‌ترین مناطق تولید محصولات گلخانه‌ای کشور محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به کشت محصولات گلخانه‌ای از اواخر شهریورماه در شهرستان؛ آماده‌سازی بستر کشت از اوایل شهریور‌ماه آغاز می‌شود و تا اواخر شهریورماه ادامه دارد و از اواخر شهریورماه تا اواخر مهر‌ماه کشت محصولات صورت گیرد.

سیفی تصریح کرد: عمده کشت محصولات گلخانه‌ای شهرستان خیار گلخانه‌ای است که حدود 90 درصد سطح کشت گلخانه‌ها را به خود اختصاص داده است و محصولاتی نظیر توت‌فرنگی، بادمجان، گوجه‌فرنگی و فلفل نیز از سایر محصولاتی هستند که در گلخانه‌های جیرفت کشت می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت ادامه داد: با توجه به عملکردی که در شهرستان تولید می‌شود سالانه حدود 200 هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای بی‌نظیر و با کیفیت به بازارهای داخل و خارج از کشور عرضه می‌شود.

سیفی خاطر نشان کرد: گلخانه‌داران شهرستان جیرفت باید به منظور ارتقای کیفیت محصولات تولیدی با کنترل تلفیقی آفات و استفاده از سموم بیولوژیک و مواد بیولوژیک نظیر کارت زرد و نوار زرد و در نظر گرفتن توصیه‌های کارشناسان کشاورزی سعی در استفاده کمتر از سموم شیمیایی در گلخانه‌ها را داشته باشند تا محصولی با کیفیت و کمیت مناسب را به بازارهای کشور عرضه کنند.

انتهای پیام/2655/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول