اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور حوزه و دانشگاه قم:

سلب حیا از دختران نسل را نابود می‌کند

مشاور حوزه و دانشگاه قم گفت: اگر حیا را از دختران بگیرند، نسل‌ها نابود می‌شود.

سلب حیا از دختران نسل را نابود می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا تراشیون صبح امروز در همایش روز دختر که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) در صحن امامزاده حسین(ع) برگزار شد، اظهار کرد: اگر حیا را از دختران بگیرند، نسل‌ها نابود می‌شود؛ زیرا حیاست که همسر، مادر و نسل خوب تربیت می‌کند.

تراشیون افزود: به همین دلیل پدر و مادر باید دختران خود را نه آن گونه که جاهلیت مدرن می‌خواهد، بلکه بر اساس خواسته‌ها و رهنمودهای اسلام تربیت کنند.

وی حیا را نجابت خواند و بیان کرد: خواسته اسلام این است که دختر باید در مسیر انسانیت نمو یابد و در این مسیر، حیا عامل مهمی برای رشد است.

*افزایش ارتباط فرزندان با مساجد برای رشد حیا

مدیرکل «فرق و مذاهب» حوزه علمیه قم، افزایش ارتباط فرزندان با مساجد و مکان‌های مذهبی را یکی از راه‌های رشد حیا و انسانیت در شخصیت آنان ذکر کرد و گفت: دختران امانت الهی هستند و والدین باید بدانند دخترانی که با وضعیت نامناسب در جامعه ظاهر می‌شوند، هر یک در صورت فراهم شدن بسترهای مناسب، می‌توانسته‌اند بانوان بزرگ جامعه خود باشند.

*شبکه‌های ضداخلاق، مصداق تکنولوژی بدون اعتقاد

تراشیون با بیان اینکه 10 درصد از شبکه‌های ماهواره‌ای، ضداخلاقی هستند، تصریح کرد: این موضوع مصداق تکنولوژی بدون اعتقاد است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه اهمیت و البته دشواری فراوانی به همراه دارد، تقویت باورهای دینی است؛ در حالی که آموختن پوشش نامناسب به فرزندان و بی‌هویت کردن آنان کار دشواری نیست.

کارشناس صدا و سیما یادآور شد: باورهای اعتقادی فرزندان با دیدن ماهواره‌ها ضربه می‌خورد؛ چراکه بخش زیادی از شبکه‌های ماهواره‌‌ای و فیلم‌ها بی‌حیایی و برهنگی را ترویج می‌کنند.

تراشیون اذعان کرد: نه تنها نوجوانان و جوانان بلکه کودکان نیز باید حیا را بیاموزند؛ زیرا اگر والدین، آنان را با پوشاندن لباس نامناسب در مسیر بی‌حیایی قرار دهند، در آینده نسل خوبی از آنان تربیت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه والدین در تربیت فرزندان باید این نکته را مد نظر داشته باشند که تربیت دختر خوب، نسل خوب را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: زنانی که با وجود داشتن همسر، با پسران و مردان نامحرم ارتباط برقرار می‌کنند، تربیت نسل سالم به دست آنان شدنی نیست.

انتهای پیام/77011/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول