اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس تصمیم آموزش و پرورش شهرستان دشتستان

مدرسه راهنمایی دخترانه‌ در بافت سنتی آبپخش پیش‌بینی نشده است

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش گفت: بر اساس تصمیم آموزش و پرورش شهرستان و آبپخش در بافت سنتی و شهر آبپخش هیچ مدرسه راهنمایی دخترانه‌ای پیش‌بینی نشده که این مسئله تبعات اجتماعی سختی به دنبال دارد.

مدرسه راهنمایی دخترانه‌ در بافت سنتی آبپخش پیش‌بینی نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، مصطفی رضایی صبح امروز در نشست بررسی مشکلات مربوط به مدارس مقطع متوسطه اول شهر آبپخش گفت: آموزش یکی از مهم‌ترین نیازهای هر جامعه انسانی است و مسئولان باید اهتمام جدی به توسعه زیرساخت‌های آموزشی داشته باشند.

وی افزود: تعطیلی سه مدرسه مقطع متوسطه اول در سال تحصیلی جدید به بحرانی در آبپخش تبدیل شده و مردم محلات مختلف شهر آبپخش به این موضوع اعتراض دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته اولیای دانش‌آموزان آبپخشی در شهرک‌ها و محلات مختلف شهر جلساتی تشکیل داده‌ و مسئولان آموزش و پرورش و نمایندگان خود در شورای اسلامی را برای پاسخگویی به این جلسات دعوت کرده‌اند.

رضایی اظهار داشت: تاکنون هیچ یک از مسئولان پاسخ مطلوب به مردم آبپخش نداده‌اند و این امر سبب تشدید ناراحتی مردم این شهر شده است.

وی عنوان کرد: مردم آبپخش خواستار تداوم فعالیت تمامی مدارس مقطع راهنمایی آبپخش هستند و هیچ دلیلی برای تعطیلی مدارس را نمی‌پذیرند.

این مسئول اظهار داشت: مردم شهرک قلایی آبپخش اعلام کرده‌اند در صورت تعطیلی راهنمایی استقلال از ادامه تحصیل فرزندان خود ممانعت خواهند کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش عنوان کرد: با توجه به فاصله زیاد دسترسی به مدارس برای دانش‌آموزانی که مدارس ایشان تعطیل می‌شود، تبعات سختی در ارتباط با این موضع پیش‌بینی کرده‌ایم که با اجرای این تصمیم به‌ صورت طبیعی پدیدار خواهد شد.

رضایی ادامه داد: بر اساس تصمیم آموزش و پرورش در سال تحصیلی پیش رو هیچ مدرسه راهنمایی دخترانه‌ای در بافت سنتی و شرق آبپخش باقی نمی‌ماند و تمامی دانش‌آموزان دختر مجبور هستند به یکی از مدارس در لاین غربی آبپخش بروند و گاهاً فاصله سه تا چهار کیلومتری را باید بپیمایند.

وی افزود: باید مثل سال‌های تحصیلی گذشته در هر یک از شهرک‌های قلایی و بهرام‌آباد شاهد فعالیت یک مدرسه دخترانه و یک مدرسه پسرانه در مقطع متوسطه اول باشیم و در شهرک درواهی با توجه به ساختار شرق و غرب و جمعیت بالای این شهرک باید دو مدرسه دخترانه و دو مدرسه پسرانه در مقطع متوسطه اول فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/2452/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول