اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع اسلام ناب طلاب مطرح کرد

تاسی به حضرت معصومه (س) در زمینه حیا و عفاف

دبیر مجمع اسلام ناب طلاب حوزه علمیه گفت: حیا و عفاف در سبک زندگی زنان و دخترانی که به حضرت معصومه (س) تاسی می‌کنند، بسیار کلیدی است.

تاسی به حضرت معصومه (س) در زمینه حیا و عفاف

محمد بهرامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه (س) اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه (س) مقامی بسیار والا دارد و از سوی اهل‌بیت (ع) و علمای دین تمجید بسیاری از ایشان شده است.

وی خاطرنشان کرد: از دلایل عظمت مقام کریمه اهل‌بیت (س) این است که بهشت را پاداش زیارت با معرفت کریمه اهل بیت (س) دانسته‌اند.

دبیر مجمع اسلام ناب طلاب حوزه علمیه با بیان این‌که به برکت وجود حضرت معصومه (س) در قم این شهر را حرم اهل‌بیت نامیده‌اند، گفت: قم مرکز علم، تقوا، نهضت، شهادت و شهامت است و این ویژگی‌ها به برکت وجود بارگاه حضرت معصومه (س) است.

وی با بیان این‌که شفاعت مقام بسیار بزرگی است که نصیب اهل‌بیت (ع) و اولیای خاص خداوند می‌شود، عنوان کرد: شفاعت یکی از صفات برجسته حضرت فاطمه معصومه (س) است به طوری که در متون دینی مقام شفاعت ایشان تصریح شده است.

بهرامی طهارت، پاکی و مقام معنوی را از ویژگی‌های دیگر حضرت معصومه (س) ذکر کرد و افزود: بسیاری از علما و بزرگان، حضرت معصومه (س) را دارای مقام عصمت می‌دانند و امام رضا (ع) زیارت حضرت معصومه (س) را مانند زیارت خودش معرفی می‌کند.

وی با اشاره به ویژگی محدثه بودن حضرت معصومه (س) گفت: بزرگان علم حدیث بدون هیچ درنگى احادیث و روایات رسیده از آن حضرت را قبول داشته و به آن استناد مى‌کنند چراکه حضرت جز از افراد مورد اطمینان حدیث نقل نمى‌کند.

دبیر مجمع اسلام ناب طلاب حوزه علمیه خاطرنشان کرد: ولایت‌مداری، ویژگی دیگر حضرت فاطمه معصومه (س) بود چراکه ایشان به محض این‌که امام رضا (ع) به عنوان امام عصر که درخواست می‌کند به نزد وی برود، اجابت امر می‌کند و بدون درنگ راهی سفری طولانی و پرمشقت می‌شود و در مسیر همین ولایت‌مداری نیز جان خود را فدا می‌کند.

وی با بیان این‌که حضرت فاطمه معصومه (س) الگویی نمونه و استثنایی برای انسان‌ها است، گفت: حیا و عفاف از موضوعات مهم دیگری است که در سبک زندگی زنان و دخترانی که به حضرت معصومه (س) تاسی می‌کنند، بسیار کلیدی است.

انتهای پیام/78003/م20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول