اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زرند:

حضرت معصومه (س) برای دختران الگوی کاملی است

امام جمعه زرند گفت: حضرت معصومه (س) بهترین الگو برای دختران است، زیرا از نظر علمی، معنوی و عبادت به درجه‌‌ والایی رسید.

حضرت معصومه (س) برای دختران الگوی کاملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی هدایت‌های پیامبر گونه امام راحل و استقامت مردم انقلابی بود.

وی با بیان اینکه 17 شهریور ماه سال 57 از روزهای به یاد ماندنی انقلاب است، تصریح کرد: اگر با به شهادت رسیدن تعدادی از جوانان انقلابی خانواده‌های آنها عقب‌نشینی می‌کردند با قدرت بیشتری دشمن به میدان می‌آمد.

امام جمعه زرند بیان داشت: امام خمینی (ره) در این رابطه می‌فرمایند «ملت بزرگ ایران روزهایی چون 17 شهریور را در نهضت خود داشت و با تمام مشکلات و تقدیم شهدای ارجمند به اسلام عزیز و کشور و با فداکاری‌های طاقت‌فرسا، سرافراز و پیروزمند از میدان جهاد بیرون آمدند».

کرمی‌پور با اشاره به ولادت‌های حضرت معصومه (س) و ولادت حضرت رضا (ع) در ماه ذیقعده عنوان کرد: این ایام را دهه کرامت می‌نامند و برادر برکات زیاد مادی و معنوی این دو خواهر برای مردم ایران در طول تاریخ تشیع بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: در این دهه با برگزاری جشن‌های متعدد ارادت خود را به این خانواده نشان دهیم و منظور از جشن‌ها افزایش شناخت و معرفت خود به آنها است که در کنار این جشن‌ها بتوانیم الگویی در شادی‌ها به نسل جوان ارائه دهیم.

خطیب جمعه زرند با بیان اینکه جشن و شادی از سوی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سفارش شده است، گفت: حرکات ناموزون، ساز و آوازهای بیهوده و کارهای نامربوط نباید در این جشن‌ها دیده شود، زیرا این جشن‌ها برای کسانی است که اوج مقام بندگی خدا را داشتند.

وی با اشاره به نامگذاری روز ولادت حضرت فاطمه (س) به عنوان روز دختر متذکر شد: این بانوی بزرگوار به عنوان بهترین الگو برای دختران است، زیرا از نظر علمی، معنوی و عبادت به درجه‌‌ای رسید که حضرت موسی (ع) در شأن ایشان فرمودند: «فداها ابوها» یعنی پدرش فدای او باد.

کرمی‌پور به آغاز کار شوراها در 12 شهریورماه اشاره و عنوان کرد: شوراهای اسلامی اتاق‌های فکری برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هستند که باید به خوبی وظیفه قانونی، شرعی و عرفی خود را ادا کنند.

وی شناسایی ضرورت‌ها، انجام برنامه‌ریزی‌ها مطابق ارزش‌های اسلامی و انقلابی، درنظر گرفتن سنت‌های اسلامی و فرهنگ اصیل انقلابی را اولویت‌های کاری شورای شهر مطرح کرد و بیان داشت: اعضای شورا باید تمام توان خود را به میدان بیاورند.

انتهای پیام/80022/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول