اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

بیداری ملت‎ها خنثی کننده توطئه استکبار است

امام جمعه جیرفت گفت: آنچه که می‎تواند، توطئه‎های استکبار جهانی و در رأس آن‎ها آمریکا و رژیم صهیونیستی را علیه مسلمانان خنثی کند، بیداری و هوشیاری ملت‎ها است که باید در مقابل دشمن مشترک خود قیام کرده و به صحنه بیایند.

بیداری ملت‎ها خنثی کننده توطئه استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‎الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه این شهرستان با تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت اظهار داشت: انتخاب این روز به عنوان روز ملی «دختران» نشان از جایگاه والای این بانوی بزرگوار دارد که زیارتگاه پرافتخار علما، فقها و عرفا نیز شده است.

وی با اشاره به حمله به منافقین در پادگان اشرف و هلاکت بیش از 50 نفر از آنان افزود: کسانی که دست آن‌ها به خون بیگانگان آلوده شده، اطمینان داشته باشند که سزایی جز هلاکت و نابودی در انتظار آنان نیست.

عسکری همچنین با توجه به چنگ و دندان نشان دادن، آمریکا به سوریه تصریح کرد: با ابراز تأسف کنگره سنای آمریکا نیز با حمله به سوریه موافقت کرد و هم‎اکنون نیز در پی مذاکره با برخی از کشورهای مسلمان برای همکاری در جنگ هستند.

امام جمعه جیرفت ابراز داشت: با ابراز تأسف برخی از این کشورهای اسلامی که اعلام همکاری با آمریکا کرده در خواب غفلت به سر می‎برند، اما روزی بیدار می‎شوند که صدای چکمه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را در سرزمین خود می‎شنوند.

این مسئول با تأکید بر عدم همکاری کشورهای عربی در جنگ با سوریه عنوان کرد: با توجه به اینکه خطر همواره در کمین مسلمانان قرار دارد، باید آنان زودتر از این خواب غفلت بیدار شده و با یکدیگر علیه استکبار متحد شوند.

وی گفت: آنچه که می‎تواند، توطئه‎های استکبار جهانی و در رأس آن‎ها آمریکا و رژیم صهیونیستی را علیه مسلمانان خنثی کند، بیداری و هوشیاری ملت‎ها است که باید در مقابل دشمن مشترک خود قیام کرده و به صحنه بیایند.

عسکری یکی از محرمات قطعی و گناهان کبیره را رباخواری خواند و بیان داشت: یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی تدوین قانون عملیات بانک‎داری بدون ربا است، اما در عمل برخلاف مقررات و ضوابط عمل می‎شود که می‎طلبد، مردم و مسئولان بانک‎ها در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند تا افراد مبتلا به ربا نشوند.

پیشگیری برای جلوگیری از شیوع وبا در منطقه

این مسئول با اشاره به شیوع بیماری وبا و مبتلا شدن 60 نفر و فوت یک نفر در کشور ابراز داشت: البته همه این مبتلایان افراد مهاجر بودند، اما از آنجا که این بیماری مسری بوده، رعایت مسائل بهداشتی در عدم ابتلا به آن بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه جیرفت با تأکید بر اینکه پیشگیری همواره بر درمان تقدم دارد، خاطر نشان کرد: در منطقه جنوب کرمان به دلیل نزدیکی به مرز و گرمای هوا احتمال مبتلا شدن به بیماری وبا بیشتر است، بنابراین مردم باید توجه ویژه‎ای به رعایت موارد بهداشتی از جمله مصرف آب آشامیدنی سالم داشته باشند.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه در آستانه فصل کاشت قرار داریم، باید نخل‎داران به حد نصاب زکات محصول خود توجه داشته و آن را پرداخت کنند تا از این طریق هم به وظیفه شرعی خود عمل کرده و هم به مال خود برکت دهند.

هشدار جدی برای خودکفایی در تحصیل بذر

عسکری با بیان توصیه‎های لازم به کشاورزان تصریح کرد: کشاورزان باید کاشت متنوعی داشته باشند تا در صورت آفت زدن یک محصول بتوانند از طریق محصولات دیگر خسارت وارده را جبران کنند.

این مسئول با تأکید بر توازن لازم در عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی افزود: کشاورزان باید متناسب با نیاز بازار محصولات خود را تولید کنند تا دچار مشکلات سال‌های گذشته نشوند و همچنین تولید محصولات مورد نیاز کشور را در اولویت قرار دهند تا نیازمند واردات نشویم.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه کشاورزان باید محصولات خود را بیمه کنند، عنوان کرد: بیمه حداقل بخشی از ضرر وارد شده به آنان را می‎تواند، جبران کند، همان طور که در سال گذشته آنچه که مجموعه‏های بیمه‎گذار از مردم گرفتند، یک هفتم مبلغی است که به آن‎ها برگرداندند.

وی با توصیه به کشاورزان در زمینه مشورت با کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی منطقه جنوب کرمان و انجام کار علمی اضافه کرد: باید مسئولان سازمان و همچنین بانک کشاورزی علاوه بر حمایت از کشاورزان آنان را نیز هدایت و راهنمایی کنند تا مدیون و مقروض نشوند.

این مسئول با تأکید بر خودکفایی در تحصیل بذر اذعان داشت: یکی از کارهای خطرناکی که به جد دنیای استعمار در برخی کشورها در حال انجام آن است و تا حدودی نیز در اجرای آن موفق شده، صادرات بذر عقیم «هیبرید» است.

عسکری با اشاره به اینکه گلوگاه اقتصادی ما توسط تولیدکنندگان مدیریت می‎شود، متذکر شد: باید این هشدار را جدی گرفت و در استقلال مسائل اقتصادی کشاورزی به جد وارد شد، همان طور که هم‌اکنون برای تولید بذر گندم کارهایی صورت گرفته است و امیدواریم به نتیجه برسد.

انتهای پیام/80001/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول