اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان خبر داد

برگزاری کنگره شعر شهدای بیداری اسلامی در گیلان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از برگزاری کنگره شعر شهدای بیداری اسلامی همزمان با هفته دفاع مقدس در این استان خبر داد.

برگزاری کنگره شعر شهدای بیداری اسلامی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رسول جلایی امشب در جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس گیلان اظهار کرد: پیمودن جاده مجاهدت و ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت نیازمند بینش و روش است.

وی بینش و روش را نیازمند برنامه‌ریزی فرهنگی دانست و افزود: بی‌توجهی به عامل بینش و روش موجب تحقق نیافتن اهداف کیفی برنامه‌ها می‌شود و اگر دستگاه‌ها تلاش کنند می‌توانند به این دو عامل برسند.

جلایی با تاکید بر توجه به شیوه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بیان کرد: انتخاب ابزار مناسب و استفاده از توانمندی دیگران و همچنین بسیج امکانات و اطمینان به راهی که به پیروزی ختم می‌شود، بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، دفاع مقدس را نقطه آرمانی برای ملت ایران عنوان کرد و گفت: شاید در تاریخ معاصر نقطه‌ای با این دستاورد هم‌تراز نباشد.

وی برخورداری از نقطه آرمانی را نیازمند ترویج گام به‌گام دانست و تصریح کرد: نقطه آرمانی همیشه در دسترس نیست.

جلایی با تأکید براینکه تنها یک جهش جامعه را به نقطه آرمانی نمی‌رساند، یادآور شد: جهش جامعه را در مسیر نقطه آرمانی قرار می‌دهد و استمرار می‌تواند رسیدن به نقطه آرمانی را محقق کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان شهدا را یکی از آرمان‌های بزرگ عنوان کرد و افزود: ماراتن دفاع مقدس نیازمند حلقه بزرگ انسانی است، انسانی‌هایی که در راستای شهیدان حرکت کنند.

وی، هفته دفاع مقدس را ایستگاهی برای تکمیل حلقه‌ها و زنجیره‌های رسیدن به آرمان انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: فعالیت‌ها در دفاع مقدس باید هم‌پوشانی و هم‌افزایی داشته باشد.

جلایی با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در گیلان، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس با مشارکت تمام دستگاه‌ها در شهر رشت دایر می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان دیدار با خانواده شهدا را جزو برنامه‌های ویژه در هفته دفاع مقدس خواند و بیان کرد: یادواره شهدا و ایثارگران جهاد کشاورزی در استان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری کنگره شعر شهدای بیداری اسلامی در هفته دفاع مقدس در دانشگاه گیلان خبر داد و تصریح کرد: وجود پنج شهید گمنام از ویژگی‌های دانشگاه گیلان است.

جلایی به اهدای بسته‌های فرهنگی به دانشجویان جدیدالورود همزمان با هفته دفاع مقدس در دانشگاه گیلان اشاره کرد و گفت: کتاب زندگینامه شهید انصاری در هفته دفاع مقدس در دانشگاه گیلان رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/84001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول