اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تکاب:

انقلاب اسلامی سبب شکل‌گیری بیداری اسلامی در جهان اسلام شد

امام جمعه تکاب گفت: با همه ‌جانبه‌نگری به تحولات مصر، می‌توان مشاهده کرد که انقلاب مردم این کشور از یک سو ریشه در آزاداندیشی و اسلام‌خواهی دارد و از سوی دیگر منبعث از انقلاب اسلامی است.

انقلاب اسلامی سبب شکل‌گیری بیداری اسلامی در جهان اسلام شد

حجت الاسلام عبدالله محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در جریانات مصر دشمنان احساس کردند که بیداری اسلامی به پایان رسیده است ولی ماجرای مصری شروعی نو برای آغاز یک حرکت انقلابی در میان مردم است.

وی افزود: اسلام در زندگی و حیات دینی این ملت نقش به سزایی دارد و حاضر نمی‌شوند آن را به راحتی از دست دهند.

امام جمعه تکاب، اسلامی بودن قیام‌ها، مردمی بودن بیداری‌ها و ضد نظام سلطه بودن بیداری‌ها را از ریشه‌های بیداری اسلامی در منطقه عنوان کرد و گفت: یکی از اصلی‌ترین روش‌ها‌یی که حاکمان این کشور‌ها قبل از انقلاب‌ها‌ی مردمی در این کشور‌ها دنبال می‌کردند رویکرد وابستگی به غرب به ویژه آمریکا بود.

محمدی ادامه داد: رویکرد وابستگی در کشور‌هایی که اکنون به بیداری اسلامی دست یافته‌اند باعث می‌شد که حاکمان این کشور‌ها به علت نداشتن پایگاه مردمی در بین ملت خود به دنبال متحد قدرتمندی باشند تا ادامه سلطه خود را تضمین کرده و چند روزی بیشتر بر قدرت باقی بمانند به همین دلیل در میان ساختار سیاسی این کشور‌ها وابستگی به آمریکا و دیگر کشور‌های نظام سلطه امری یکسان است.

* رهبران تداوم بخش بیداری اسلامی در جامعه هستند

محمدی تصریح کرد: یک رهبر تنها آغاز‌گر جنبش نیست، بلکه تداوم بخش آن است و اگر جنبش‌ها شیعی باشند، موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

امام جمعه تکاب، تسلط کشور‌های غربی و به ویژه آمریکا در ساخت قدرت سیاسی و امنیتی این کشور‌ها را یکی از نقاط مشترک اعلام کرد و گفت: حضور رژیم صهیونیستی در منطقه و تعهد آمریکا به تامین امنیت دائمی این رژیم از سوی خود باعث می‌شود که آمریکایی‌ها برای حضور در ساختار سیاسی و امنیتی این کشور‌ها برای جلوگیری از رشد عناصر ضد صهیونیستی و تقویت جریانات سازش‌گر در میان حاکمان این کشور‌ها تلاش کنند.

وی، اعتقاد و التزام به قیام ملت‌ها، وحدت، برادری مسلمین و جهاد اسلامی را از سیاست‌های ایران در مقابل نهضت‌های بیداری اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز مهم‌ترین دستاویز دشمن براى مقابله‌ با بیدارى اسلامى، ایجاد اختلاف است.

وی خاطرنشان کرد: درستى مسیر نهضت‌هاى بیدارى اسلامى را باید در موضع‌گیرى آنان در قبال مسئله‌‌ فلسطین جستجو کرد.

وی در پایان متذکر شد: ترسیم هدف بلند مدت براى بیدارى اسلامى در کشور‌ها‌ی مسلمان، نقطه‌ والائى است که بیدارى ملت‌ها را باید جهت دهد و با شناسائى این نقطه است که می‌توان نقشه‌ راه را ترسیم کرد و هدف‌ها‌ی آن را میانى و نزدیک را در آن مشخص کرد.

انتهای پیام/61009/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول