اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

انحراف برخی انقلاب‌های منطقه از ارزش بیداری اسلامی نمی‌کاهد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فاصله‌گیری از ولایت را عاملی در انحراف برخی انقلاب‌های کنونی منطقه برشمرد و گفت: انحرافات به وجود آمده در مصر و برخی کشورهای منطقه از ارزش بیداری اسلامی نمی‌کاهد.

انحراف برخی انقلاب‌های منطقه از ارزش بیداری اسلامی نمی‌کاهد

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین، آیت‌الله عباس کعبی عصر امروز در یادواره شهدای شهرستان تاکستان اظهار داشت: تقوا و خدامحوری جزو درس‌هایی است که امروز از سلوک ائمه اطهار(ع) برای حرکت انقلاب اسلامی می‌توان آموخت.

کعبی، فاصله‌گیری از ولایت و امامت الهی را عاملی در مسیر انحراف برخی انقلاب‌های کنونی منطقه برشمرد و تصریح کرد: البته انحرافات و اشتباهات به وجود آمده کنونی در مصر و برخی کشورهای منطقه ذره‌ای از ارزش بیداری اسلامی نمی‌کاهد و در این راستا جریان‌های ناسیونالیستی، قومی و لیبرال مطرح نیستند؛ بلکه توده‌های مردمی شاخصه بیداری اسلامی محسوب می‌شوند.

وی افزود: دشمنی با آمریکا و صهیونیست به عنوان حکومت‌های منفور جزو شاخص‌های کنونی بیداری اسلامی به شمار می‌رود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تلاش برای وحدت و بازسازی امت اسلامی را جزو معیار‌های مهم برای تحقق خواسته‌ها در انقلاب‌های منطقه مطرح کرد.

کعبی با بیان اینکه انقلاب مصر در جریان دولت‌سازی تبدیل به اصلاحات شد، خاطرنشان کرد: این در حالی بود که ساختار حکومت قوه قضائیه، ارتش، نیروهای مسلح و نهاد ریاست جمهوری این کشور همچنان دست‌نخورده باقی مانده بود و این مسئله جزو اشتباهات حقوقی اخوان‌المسلمین است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اعتماد کردن به آمریکا، وابستگی به قرارداد کمپ دیوید و فریب‌‌خوردن از اسرائیل، سلفیت و وهابیت و برخورد با شیعیان جزو اشتباهات سیاسی اخوان‌المسلمین بوده است که به جای پیشبرد شرایط انقلاب، مدیریت آمریکا و لیبرالیسم را در آن کشور زمینه‌سازی کرد.

کعبی بر ضرورت قدرشناسی و شکرگزاری انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: تداوم انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون همواره بر پایه فقه محمدی، رهبری حکیمانه، و طاغوت‌زدایی بوده است؛ ضمن اینکه ساختار ارتش و نیروهای مسلح هم با تدابیر امام راحل(ره) در اوایل انقلاب اسلامی حفظ و توطئه‌ منافقان برای انحلال ارتش نیز ناکام گذاشته شد.

وی با بیان اینکه نهاد‌های برخاسته از انقلاب تاکنون ضامن اجرا، تداوم انقلاب، طاغوت‌زدایی و ایستادگی برای حفظ انقلاب در مقابل توطئه‌های داخلی و خارجی بوده و از امکانات خویش برای تداوم انقلاب بهره‌گیری کرده‌اند، ادامه داد: همین طور مدیریت انقلابی امام راحل نیز همواره عاملی در راستای جلوگیری از انحراف انقلاب اسلامی بوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هوشمندی، بصیرت و حضور ملت در صحنه‌های مختلف را حافظ انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: در حال حاضر به اعتقاد برخی، انقلابی‌گری نوعی تندروی است؛ در حالی که حیات انقلاب و تداوم روحیه انقلابی‌گری بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری زنده و پابرجاست.

کعبی با اشاره به اینکه تداوم انقلاب مدیون روحیه فداکاری و شهادت‌طلبی رزمندگان است، هشدار داد: امروز نباید اجازه داد تا روحیه فداکاری در جامعه به نام تندروی کمرنگ و ضعیف شود و نیروهای انقلاب به حاشیه بروند.

وی حکمت، عزت، مصلحت، توجه به منافع ملی، عقلانیت، معنویت و عدالت را جزو اصول انقلاب اسلامی دانست و حضور حزب‌الله را ضامن اجرای این اصول در جامعه برشمرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: بر اساس رهنمود‌های رهبری باید برای خدمتگزاری به دولت جدید و خلق حماسه اقتصادی کمک کرد؛ چرا که امروز هر چه ارتباط بین ملت و دولت مستحکم شود، اعتقاد به نظام اسلامی نیز افزایش می‌یابد.

کعبی اذعان کرد: این به معنای فرصت برای انقلاب اسلامی است که تمام افراد باید ضمن رصد اوضاع مواظب نفوذ افراد فرصت‌طلب و فتنه‌گران در لایه‌ها و سطوح مختلف باشند.

وی صبر، امید و توجه به رهنمود‌های رهبری را از وظایف نیروهای انقلابی ذکر و بر ضرورت پایبندی به اصول و محکمات انقلاب اسلامی و حرکت در خط امام و رهبری تأکید کرد.

کعبی همچنین خواستار تبیین بیشتر پیام‌های 14 خرداد مقام معظم رهبری و بصیرت‌افزایی در راه حفظ ارزش‌ها شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) حفظ جامعه از خطر گسست اجتماعی را یکی از کارهای مهم این امام خواند و توجه به خطوط قرمز، حلال و حرام الهی، راستگویی و امانت‌داری را جزو وظایف کنونی شیعیان برشمرد.

کعبی با بیان اینکه کانال‌کشی فکری و اجتماعی و راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی در اقصی نقاط جهان برای انتشار احکام الهی جزو کارهای راهبردی امام صادق(ع) بود، تصریح کرد: این امام بزرگوار در عصر خویش در مدینه به عنوان مرکز حکومت اسلامی همواره پیام‌های خویش را انتقال می‌داد و به این ترتیب ارتباطات را زنده نگاه می‌داشت.

وی عیادت از بیماران، ادای حقوق و حسن خلق را جزو توصیه‌های امام صادق(ع) برشمرد و علم‌آموزی، توجه به فرهنگ عمومی بر پایه فضیلت و اخلاق، تقویت ارتباطات اجتماعی بر اساس برادری ایمانی، توجه به اقتصاد و رفع فقر و بیکاری در جامعه شیعی را جزو عناصر مورد توجه امام صادق(ع) برای کانال‌کشی فکری و اجتماعی ذکر کرد. 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه رهبری الهی عامل رستگاری و تعالی جامعه است، یادآور شد: ملت ایران تا به امروز در عرصه‌های سخت و طاقت‌فرسا همواره مدافع و حامی واقعی انقلاب اسلامی بوده است و نظام اسلامی به برکت وجود ولایت فقیه به قله‌های سرفرازی و اقتدار در سطوح مختلف بین‌المللی دست یافته است.

انتهای پیام/77005/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول