اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

حمله به سوریه حمله به ارزش‌های والای اسلامی و انقلابی است

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: دلیل انتخاب سوریه از سوی استکبار جهانی این است که حمله به سوریه حمله به ارزش‌های والای اسلامی و انقلابی است.

حمله به سوریه حمله به ارزش‌های والای اسلامی و انقلابی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌دژ حجت‌الاسلام نقی باقری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شاهین‌دژ در خطبه اول، اظهار داشت: قیام 17 شهریور و کشتار جمعی مردم به دست ماموران ستم شاهی در سال 1357 سبب شد جرقه انقلاب و جرقه بیداری اسلامی در ایران اسلامی آغاز شود و این روز را به عنوان روز شهدا نام گذاری کردند.

وی ادامه داد: روز 17 شهریور روز عزت و افروزی چراغ اسلام و روز خاموش شدن چراغ کفر بود که با نام جمعه خونین نام‌گذاری شد.

باقری دقت به مقام والای شهدا را وظیفه مسلمانان عنوان کرد و ابراز داشت: عزت اسلام و شیعه از آن شهادت است که از امام حسین (ع) و اهل بیت سرچشمه گرفته است.

وی ادامه داد: خداوند متعال در سوره آل عمران به صراحت بیان می‌کند کسانی که در راه خدا کشته شدند مرده نیستند بلکه زنده‌اند و از محضر خداوند تعالی استفاده می‌کنند.

باقری یادآور شد: در سوره بقره نیز اشاره شده افرادی که در راه خدا شهید شده‌اند را مرده نپندارید بلکه آنان زنده هستند و ما نمی‌توانیم آنان را درک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بهترین نوع مرگ شهادت در راه خدا است، تصریح کرد: شهادت در اوایل انقلاب در 17 شهریور این پیام را به ما داد که شهیدان از خون خود گذشتند تا به مملکت، دین و اسلام عزت بدهند.

باقری در خطبه دوم به شیطنت‌های استکبار جهانی در منطقه خاورمیانه اشاره و خاطرنشان کرد: استکبار جهانی سعی دارد از نمایندگان و کنگره مجوز بگیرد تا به سوریه ورود پیدا کند دلیل انتخاب سوریه این است که حمله به سوریه حمله به ارزش‌های والای اسلامی و انقلابی است.

خطیب جمعه شاهین‌دژ اضافه کرد: اگر استکبار جهانی به سوریه حمله کند سبب می‌شود روحیه استکبار ستیزی در مردم آزاده سوریه و مناطق مختلف زنده شود.

حمله آمریکا به سوریه باتلاقی که راه خروج ندارد

وی با بیان اینکه آمریکا به هر جایی حمله کرده در آنجا روحیه استکبار ستیزی در مردم زنده شده و حمایت از مظلوم و آزادی اسلام پر رنگ‌تر می‌شود، اذعان کرد: با این اقدامات نفرت سنگین بر استکبار جهانی عبارت از آمریکا و اسرائیل حاکم می‌شود.

باقری ادامه داد: حمله به سوریه باتلاقی سنگین برای آمریکا خواهد بود که راه خروج از آن را نخواهد داشت مگر اینکه متوسل به ایران اسلامی شوند.

وی بر لزوم حفظ وحدت و اتحاد مسلمانان منطقه تاکید کرد و اظهار داشت: مسلمانان هر روز با سلاح‌های کشتار جمعی و انفرادی عربستان، آمریکا و اسرائیل قتل عام می‌شوند و حفظ انسجام بهترین گزینه برای پایان دادن به مشکلات منطقه است.

باقری افزود: قرآن کریم تفرقه را عامل سست شدن مسلمانان و قدرت یافتن دشمنان اسلام می‌داند لذا بر وحدت مسلمانان تاکید می‌کند.

وی گفت: انسان‌هاى رشد یافته و اهل ایمان کسانى هستند که کارهایشان با مشورت انجام مى‏گیرد و دست به عملى نمى‏زنند مگر آنکه ابتدا مشورت کنند و این ویژگى از شدت تدبر و بیدارى و هوشیارى آنان در امور است.

باقری ادامه داد: شوراها در تسریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی و عمرانی نقش به سزایی را ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/61005/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول