اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس:

تصفیه‌خانه مدرن مانع آلودگی رود ارس و محیط زیست می‌شود

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس گفت: اجرای تصفیه‌خانه مدرن با شاخصه بهداشتی و صنعتی مانع از وارد آمدن خسارت به رود ارس و محیط زیست پارس‌آباد می‌شود.

تصفیه‌خانه مدرن مانع آلودگی رود ارس و محیط زیست می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل حجت‌الاسلام حبیب برومند ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های آب و فاضلاب شهری پارس‌آباد اظهار داشت: با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه صنعتی و مدرن پارس‌آباد که سال‌هاست عملیات اجرایی آن شروع شده نه تنها شاهد جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهری می‌باشیم بلکه جلوی آسیب جدی به محیط زیست و رود ارس گرفته می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد:‌ این تصفیه‌خانه با پیشرفت حدود 40 درصد در حال اجراست اما همچنان مردم چشم انتظار تکمیل این پروژه مهم، اساسی و زیربنایی هستند تا بخش عظیمی از نگرانی‌های شهروندان در مورد دفع بهداشتی و اصولی پساب‌های شهری برطرف شود.

برومند خاطر نشان کرد: با وجود کمبود اعتبارات مسئولان استانی به ویژه آب و فاضلاب شهری قول دادند تا این پروژه را با تزریق اعتبار مناسب تا پایان امسال تکمیل کرده و تحویل مردم دهند.

این مسئول به پیشرفت کند این پروژه در دو سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: به دلیل نبود تصفیه‌خانه صنعتی و مدرن سال‌هاست که فاضلاب پارس‌آباد به شیوه سنتی و غیراصولی جمع‌آوری و دفع می‌شود.

وی اضافه کرد: این دفع غیربهداشتی نه تنها مشکلاتی را برای شهروندان به ویژه در فصل تابستان به وجود آورده بلکه سبب شیوع و بروز برخی بیماری‌ها شده که انتظار می‌رود با تکمیل شدن این پروژه زمینه و فرصتی به وجود آید تا شهروندان با دغدغه‌ای کمتر بتوانند از خدمات آب و فاضلاب بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی همچنین در بازدید از تأسیسات آبرسانی در پارس‌آباد بیان کرد: رودخانه دره‌رود می‌تواند بهترین منبع برای تأمین آب شرب شهروندان مغان باشد تا از این مزیت استفاده کنند.

برومند گفت: اگر سد دیکداش بر روی دره‌رود احداث شود در کنار تأمین آب آشامیدنی سه شهر پارس‌آباد، بیله‌سوار و گرمی شاهد بهره‌مندی اهالی از آب آشامیدنی با منبع و منشأ پاک و مطمئن می‌باشیم.

وی از تکمیل مطالعات این سد و ردیف اعتباری گرفتن آن خبر داد و افزود: با تخصیص اعتبارات لازم عملیات اجرایی این پروژه شروع می‌شود.

برومند تصریح کرد: ‌اهالی منطقه با اجرایی شدن این سد و ذخیره‌سازی آب دره‌رود می‌توانند از پاک‌ترین و سالم‌ترین آب شرب بهره‌مند شده و نگرانی‌ها در این زمینه به حداقل برسد.

این مسئول ضرورت توجه به آبرسانی روستایی را نیز یادآور شد و خاطر نشان کرد: بسیاری از روستاهای منطقه از کم‌آبی و بی‌آبی رنج برده و اهالی در عطش کامل به سر می‌برند که امیدواریم مسئولان امر در این زمینه اقدامی جدی و اساسی انجام دهند.

انتهای پیام/62001/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول