اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط استاندار همدان

تصفیه‌خانه فاضلاب تویسرکان افتتاح شد/ بهره‌برداری از 5 تصفیه‌خانه طی 2 سال

در سومین روز از هفته دولت، تصفیه‌خانه فاضلاب تویسرکان توسط استاندار همدان افتتاح شد.

تصفیه‌خانه فاضلاب تویسرکان افتتاح شد/ بهره‌برداری از 5 تصفیه‌خانه طی 2 سال

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، در سومین روز از هفته دولت علی‌محمد آزاد استاندار همدان عصر امروز همراه با تنی چند از مسئولان استان و شهرستان پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا و زیارت حضرت حبقوق نبی(ع)، تصفیه‌خانه فاضلاب تویسرکان را افتتاح کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان در آیین افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان تویسرکان، اظهار کرد: این تصفیه‌خانه به منظور جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهر تویسرکان در دو مرحله اجرایی پیش‌بینی شد.

مرتضی عزالدین با بیان اینکه مرحله نخست تصفیه‌خانه جمعیتی معادل 73 هزار نفر را پوشش می‌دهد، ابراز کرد: جریان فاضلاب از طریق خط انتقال ثقلی به طول 4.9 کیلومتر و از جنس لوله‌های بتنی به قطر 800 میلی‌متر به محل تصفیه‌خانه در پنج کیلومتری جنوب غربی شهر منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه کل شبکه جمع‌آوری فاضلاب فعلی شهر به طول 104 کیلومتر که 34 کیلومتر آن شبکه سنتی است، بیان کرد: هدف نهایی طرح رسیدن به خط انتقال و شبکه اصلی به طول 22 هزار و 748 هزار کیلومتر و شبکه فرعی به طول 130 هزار و 372 کیلومتر است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان؛ واحدهای اصلی تصفیه‌خانه شامل حوضچه ورودی، واحد آشغال‌گیر(دستی ـ اتوماتیک ) واحد دانه‌گیر، لاگون‌های هوادهی، لاگون تثبیت لجن، پست برق پاساژ، ایستگاه برق، ساختمان اداری و کنترل، ساختمان انبار، واحد کلر‌زنی و حوضچه تماس کلر، مخزن آب، ایستگاه پمپاژ لجن برگشتی و ساختمان نگهبانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرایند تصفیه به روش ترکیبی لاگون هوادهی با اختلاط کامل و لجن فعال با هوادهی ممتد انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان تویسرکان 24 هزار و 250 متر مکعب در شبانه‌روز ظرفیت دارد و کل انشعابات طرح هم 17 هزار اعم از خانگی، اداری و .. است.

عزالدین سال مطالعه تصفیه‌خانه فاضلاب را 72 عنوان کرد و گفت: تصفیه خانه در زمینی به مساحت 80 هکتار برای جمعیتی 100 هزار نفر احداث شده است.

وی با اشاره به پیشرفت 97 درصدی کل پروژه، اعتبار صرف شده برای شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب تویسرکان را 11 میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان ادامه داد: پکیج تصفیه‌خانه‌های ما در استان کامل شده و تنها شهر فامنین باقی‌ مانده که در صورت کمک این پروژه هم سریع آغاز خواهد شد.

به گفته وی؛ 13 شهر اصلی استان همدان دارای تصفیه‌خانه آب و فاضلاب هستند.

عزالدین؛ ضریب برخورداری استان همدان در بحث فاضلاب را 62 درصد اعلام و گفت: این در حالی است که نرم برخورداری کشور در این خصوص 38 درصد است.

وی در پایان از افتتاح پنج تصفیه‌خانه فاضلاب در فرآیند زمانی دو سال اخیر در استان همدان خبر داد.

انتهای پیام/89010/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول