اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته دولت صورت می‌گیرد

افتتاح تصفیه‌خانه و بخشی از شبکه‌های فاضلاب اسدآباد

مدیرعامل آب و فاضلاب استان همدان گفت: تصفیه‌خانه و بخشی از شبکه‌های فاضلاب اسدآباد در هفته دولت افتتاح می‌شود.

افتتاح تصفیه‌خانه و بخشی از شبکه‌های فاضلاب اسدآباد

مرتضی عزالدین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، از افتتاح تصفیه‌خانه و بخشی از شبکه فاضلاب شهرستان اسدآباد خبر داد و اظهار کرد: این تصفیه‌خانه برای 80 هزار نفر طراحی شده است.

وی با بیان اینکه مطالعات این طرح در سال 73 شروع شده است، افزود: سال بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب سال 92 است و  سال خاتمه طرح سال 95 پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان همدان پیشرفت پروژه تأسیسات فاضلاب شهر اسدآباد را 92 درصد عنوان کرد و افزود: قطر لوله‌ها برای انتقال فاضلاب به تصفیه‌خانه 200 تا 800 میلیمتر است.

وی به فرایند روش تصفیه‌خانه فاضلاب به شکل ترکیبی لاگون هوادهی اختلاط کامل پرداخت و افزود: این تصفیه‌خانه شامل تصفیه مقدماتی (آشغالگیری)، تصفیه ثانویه، لاگون هوادهی (اختلاط کامل) به همراه لاگون ته‌نشینی است که پس از عمل ته‌نشینی فاضلاب توسط کانال‌هایی، پساب تصفیه شده به پارشال فلوم هدایت شده و برای گندزدایی وارد حوضچه تماس کلر می‌شود.

عزالدین ظرفیت تصفیه‌خانه اسدآباد را 21 هزار متر مکعب در شبانه‌روز دانست و بیان داشت: مطالعات این پروژه 100 درصد انجام و زمین آن نیز 100 درصد تملک شده است.

وی در پایان با بیان اینکه شبکه‌های اصلی و فرعی در 79 کیلومتر کار شده است، خاطرنشان کرد: هزینه‌های اجرایی تاکنون 12 میلیارد و 285 میلیون تومان بوده و اعتبار سال 92 یک میلیارد و 600 میلیون تومان است.

انتهای پیام/89003/ت20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول