اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی:

20 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت تصفیه‌خانه بیرجند نیاز است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: مبلغ 20 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام خطوط ارتباطی، ایستگاه‌های پمپاژ و تصفیه‌خانه بیرجند مورد نیاز است.

20 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت تصفیه‌خانه بیرجند نیاز است

غلامرضا غلامرضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: فاز نخست تصفیه‌خانه آب شرب بیرجند به زودی افتتاح می‌شود.

وی افزود: اعتبار پروژه تصفیه‌خانه بیرجند و خطوط ارتباطی آن 52 میلیارد تومان است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: تاکنون 32 میلیارد تومان از این مبلغ در اختیار شرکت آب منطقه‌ای قرار گرفته است.

غلامرضایی مبلغ مورد نیاز برای اتمام خطوط ارتباطی، ایستگاه‌های پمپاژ و تصفیه‌خانه را 20 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در سال جاری 5 میلیارد و 300 میلیون تومان از این مبلغ مصوب شده است.

وی هدف از اجرای ساخت تصفیه‌خانه آب شرب بیرجند را حذف فلزات سنگین موجود در آب برشمرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه ظرفیت فاز نخست تصفیه خانه 640 لیتر بر ثانیه است، یادآور شد: در این فاز حدود 420 لیتر بر ثانیه از دبی ورودی به تصفیه‌خانه توسط واحد(PR) و 220 لیتر بر ثانیه آن در واحد(RO) تصفیه می‌شود.

غلامرضایی افزود: فاز نخست تصفیه‌خانه آب شرب جزو پروژه‌های مهر ماندگار است.

وی اضافه کرد: فعالیت انتقال آب از منابع زیر زمینی با 50 ابنیه فنی انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اذعان داشت: عملیات اجرای خطوط ارتباطی برای انتقال آب به تصفیه خانه در دستور کار است.

غلامرضایی خاطر نشان کرد: عملیات اجرای تصفیه‌خانه و 11.5 کیلومتر از خطوط ارتباطی آن که مربوط به مخزن سراب است به پایان رسیده است.

وی محدودیت منابع آبی را مهم‌ترین مشکل راه‌اندازی تصفیه خانه آب شرب بیرجند دانست و تصریح کرد: در فصل گرما و استفاده بیشتر از آب با افت فشار آب مواجه می‌شویم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه اجرای عملیات لوله‌گذاری در بلوار پیامبر اعظم(ص» به سمت دشت علی‌آباد در حال انجام است، اذعان داشت: در صورت تامین اعتبار در فازهای بعدی اجرای خطوط انتقال از مسیر خیابان پاسداران به مخزن خیابان 17 شهریور و مخزن پشت پلیس راه و همچنین اجرای سه ایستگاه پمپاژ در دستور کار است.

انتهای پیام/69013/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول