اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان خبر داد

اجرای پروژه 5 تصفیه‌خانه فاضلاب خوزستان با ظرفیت 230 هزار مترمکعب در شبانه روز

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان از اجرای پروژه پنج تصفیه‌خانه فاضلاب خوزستان با ظرفیت 230 هزار مترمکعب در شبانه روز خبر داد.

اجرای پروژه 5 تصفیه‌خانه فاضلاب خوزستان با ظرفیت 230 هزار مترمکعب در شبانه روز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمدعلی صنیعی‌نژاد پیش از ظهر امروز در حاشیه انعقاد قرارداد فاینانس بین‌المللی پنج تصفیه‌خانه فاضلاب استان که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: ضرورت اجرای این پروژه در شهرهای جنوبی استان خوزستان بیشتر احساس می‌شد چراکه این مناطق با مشکلات بزرگ‌تری از فاضلاب دست به گریبان هستند.

وی عنوان کرد: این پروژه‌ها با ظرفیت 230 هزار مترمکعب در شبانه روز به اجرا می‌رسند و می‌تواند مشکلات فاضلاب این شهرها را حل کند.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان با اشاره به میزان اعتبار پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای جنوبی استان عنوان کرد: مبلغ قرارداد اجرای سه ساله این پروژه‌ها 46 میلیون و 500 هزار یورو، ‌معادل 190 میلیارد تومان است.

وی با بیان این‌که همه تلاش خود را برای تکمیل هر چه سریع‌تر این قرارداد بین‌المللی به کار خواهیم بست، گفت: چهار ماه اول این پروژه‌ها صرف طراحی می‌شود و 15 درصد هزینه بهره‌برداری بر عهده استان و 85 درصد آن از طریق سهم مشارکت تامین خواهد شد.

صنیعی‌نژاد با بیان این‌که در قالب این طرح‌ها از پساب‌های فاضلاب از روش بازگردانی استفاده و از آن برای تولید و بخش کشاورزی، ایجاد فضای سبز و آبیاری بهره‌برداری می‌شود، عنوان کرد: برای بهره‌برداری از آن در مدت دو سال نیز مبلغ سه میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه تلاش ما در راستای رفع کامل مشکل آب و فاضلاب مردم این استان است و در این زمینه بیش از پیش نیازمند تعامل و حمایت مردم هستیم.

انتهای پیام/72001/م20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول