اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

49 درصد اشتغال در استان اردبیل تحقق یافته است

استاندار اردبیل از تحقق 49 درصدی اشتغال در استان اردبیل تا نیمه شهریورماه خبر داد.

49 درصد اشتغال در استان اردبیل تحقق یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان اردبیل اظهار داشت: امسال مجموع تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان 34 هزار و 591 نفر است.

وی تصریح کرد: از مجموع تعهد اشتغالزایی استان از ابتدای سال تاکنون 49 درصد تحقق یافته و زمینه اشتغال 17 هزار و 71 نفر فراهم شده است.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: با تلاش و همت دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل باید این میزان اشتغال در استان تا پایان سال به صد درصد برسد تا بتوانیم زمینه را برای ایجاد اشتغال در بین جوانان منطقه فراهم کنیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از پرداخت 14 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در استان خبر داد.

نیکزاد اضافه کرد: ما بین دو جلسه قبلی و فعلی کارگروه اشتغال بانک ملی 213 میلیون تومان، بانک ملت 24 میلیون تومان، صادرات 102 میلیون تومان، تجارت 132 میلیون تومان، سپه هشت میلیون تومان و بانک کشاورز‌ 913 میلیون تومان پرداختی مشاغل خانگی به متقاضیان را داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل بیان کرد: 46 درصد اعتبار مشاغل خانگی از سوی بانک‌های عامل پرداخت شده است.

نیکزاد یادآور شد: بانک‌‌های عامل باید همت و تلاش بیشتری را بکنند تا پرداختی‌های خود را در حوزه مشاغل خانگی به میزان قابل قبولی افزایش دهند.

وی ادامه داد: در زمینه خود اشتغالی نیز مبلغ 11 میلیارد و 629 میلیون تومان توسط بانک‌های عامل به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده که این میزان پرداختی حدود 27 درصد توقعات ما را از بانک‌های عامل فراهم کرده است.

رئیس کارگروه تخصصی اشتغال استان گفت: کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل از مجموع اعتبارات خود به ترتیب 23 درصد، 9 درصد و40 درصد پرداختی داشتند.

نیکزاد در مورد آخرین وضعیت تسهیلات پرداختی از محل بنگاه‌های زود بازده نیز افزود: بانک ملت دو میلیارد تومان و سپه یک میلیارد و500 میلیون تومان از این محل پرداختی داشته‌اند که امیدواریم این فرآیند همچنان با قوت بیشتر با همکاری سایر بانک‌ها ادامه داشته باشد چرا که هر چقدر پرداختی در این زمینه بیشتر و مناسب باشد به همان میزان به توان خرید مواد اولیه کارخانجات، رونق اقتصادی، تولید و ایجاد اشتغال استان کمک می‌شود.

انتهای پیام/62004/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول